Eneco levert groene energie aan ruim twee miljoen klanten in heel Nederland. In samenwerking met partners wordt er gewerkt aan een duurzame wereld.

De vraag

Eneco start ieder kwartaal nieuwe marketingcampagnes. Gedurende de campagnes wil de energiemaatschappij alle interactie met prospects en klanten via meerdere kanalen op één platform inzichtelijk hebben. Bij de uitvoering van de marketingcampagnes zijn korte doorlooptijden en lage kosten gewenst.

De oplossing

4DMS heeft een volledig marketing- en communicatieplatform gebouwd waarbij alle on- en offline kanalen zijn geïntegreerd. Op dit platform is ook het contactcenter van Eneco aangesloten. De per kanaal verkregen informatie wordt centraal opgeslagen. Middels een online portal heeft Eneco continu en vaak realtime informatie en rapportages tot haar beschikking. In het platform zijn diverse standaard checks en procedures ingebouwd, waardoor de campagnes als een geautomatiseerd proces verlopen.

Het resultaat

Het marketing- en communicatieplatform is een snel en flexibel online systeem dat kan meegroeien met de wensen van de marketeers van Eneco. Alle informatie van de campagnes zijn voor hen online beschikbaar. Eneco heeft volledig inzicht in het verkoopproces met direct toegang tot (gescande) antwoordkaarten, verstuurde contracten (PDF) en opgenomen gesprekken (voicelogs).