Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen ‘crosschannel’, ‘multichannel’ en ‘omnichannel’?

Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen ‘crosschannel’, ‘multichannel’ en ‘omnichannel’?

De woorden ‘single channel’, ‘multi-channel’, ‘cross-channel’ en ‘omni-channel’ worden vaak door elkaar gebruikt, afgezien wellicht van de eerste term, die ook niet zo veel voorkomt in het dagelijkse (marketing) taalgebruik. Ofschoon de verschillen op het gezicht niet zo groot lijken, gaat het wel degelijk om een zeer belangrijk onderscheid tussen deze begrippen. Het heeft alles te maken met wat je de klant aan keuzes geeft en of hij daar zelf ook nog iets in heeft te vertellen.

Nieuwe GDPR privacywetgeving  biedt juist grote kansen!

Nieuwe GDPR privacywetgeving biedt juist grote kansen!

De nieuwe privacywetgeving hangt als een soort zwaard van Damocles boven de markt: wie gaat het op tijd halen en wie niet? Wie is in staat orde op zaken te stellen in zijn data en wie haakt definitief af? Heeft u al eens bedacht dat dit misschien wel hét moment is om grote stappen voorwaarts te zetten? Betere grip op data betekent immers betere kwaliteit van de data en (dus) betere marketing. Daarmee creëert u bij uw klanten bovendien een goed gevoel: het gevoel dat ze serieus worden genomen.