Voldoen aan wet- en regelgeving

 

7 uitdagingen in datamanagement om te komen tot betere datakwaliteit

door | 13 maart 2018

Data is het nieuwe goud, je hoort en leest het overal, maar hoe ben je in staat om dat goud te ‘delven’? Het valt voor veel organisaties namelijk nog niet mee om echt toegevoegde waarde uit hun data te halen: dit zijn de uitdagingen in datamanagement.

Lees verder

Holistische benadering levert succesvol gebruik (en beheer) big data

door | 1 maart 2018

Holger Wandt (Quadient) over de complexiteit van het koppelen van verschillende databronnen in een “Big Data”-omgeving.

Lees verder

Versterkte rechten voor eigenaar van persoonsgegevens dankzij GDPR

door | 20 februari 2018

Nieuwe privacywetgeving stelt álle belangen veilig. Er is sinds de zomer van 2016 al een en ander veranderd op het gebied van privacywetgeving: vanaf juni 2016 is namelijk op Europees niveau de General Data Protection Regulation (GDPR) in gang gezet om de individuele eigenaar van persoonsgegevens meer bescherming te bieden. In Nederland is deze wetgeving […]

Lees verder

Integraal klantbeeld aan de basis van integere, succesvolle bedrijfsvoering

door | 20 februari 2018

Door strengere wet- en regelgeving op het gebied van privacy en allerlei bijkomende eisen als het gaat om de (controle van de) betrouwbaarheid van zowel klant (Customer Due diligence, oftewel ‘Ken je Klant’) als leverancier, wordt het steeds lastiger om je klant te leren kennen. We willen graag alles weten van onze klanten en proberen […]

Lees verder

GDPR is dé kans om relatie met klant naar hoger niveau te tillen

door | 31 januari 2018

GDPR is dé kans om orde op zaken te stellen, om te leren goed om te gaan met gevoelige (klant)gegevens en relevante informatie in het algemeen en zo de klantrelatie naar een hoger niveau te tillen.

Lees verder

Nieuwe GDPR privacywetgeving biedt juist grote kansen!

door | 19 oktober 2017

De nieuwe privacywetgeving hangt als een soort zwaard van Damocles boven de markt: wie gaat het op tijd halen en wie niet? Wie is in staat orde op zaken te stellen in zijn data en wie haakt definitief af? Heeft u al eens bedacht dat dit misschien wel hét moment is om grote stappen voorwaarts te zetten? Betere grip op data betekent immers betere kwaliteit van de data en (dus) betere marketing. Daarmee creëert u bij uw klanten bovendien een goed gevoel: het gevoel dat ze serieus worden genomen.

Lees verder

GDPR; Waarmee moet u rekening houden?

door | 17 augustus 2017

Sinds de zomer van 2016 is op Europees niveau de General Data Protection Regulation (GDPR) in gang gezet om de individuele eigenaar van persoonsgegevens meer bescherming te bieden. In Nederland is deze wetgeving bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dit is feitelijk de opvolger van de wet Bescherming Persoonsgegevens. De wet Meldplicht Datalekken is […]

Lees verder