Vergroten van datakwaliteit

 

Van data naar relevante en gepersonaliseerde klantcommunicatie

door | 17 augustus 2018

We kunnen er niet meer omheen: de klant dient centraal te staan. Je hoort het overal, iedere onderneming heeft het wel ergens in zijn bedrijfsdoelstellingen staan en bij elk event wordt het belang van de klant centraal stellen benadrukt. ‘Ken je klant’, 360° klantbeeld, integraal klantbeeld, Single Customer View. De wil is er, de noodzaak wordt vaak ook erkend, maar hoe zorg je er in de praktijk voor dat je de klant écht centraal zet? Een interview met Laura van der Valk, data analist bij Impress – 4DMS.

Lees verder

RFM als basis voor gerichte en meer individuele klantbenadering

door | 30 april 2018

Klanten segmenteren aan de hand van het RFM model

Lees verder

Stinafo heeft inzicht in de mate van loyaliteit van hun donateurs

door | 16 april 2018

Stichting Nationaal Fonds het Gehandicapte Kind (Stinafo) heeft Impress – 4DMS gevraagd meer inzicht te bieden in hun klantendatabase, met als uiteindelijk doel de donateur echt centraal te kunnen zetten. Impress – 4DMS heeft dit opgepakt door een klantendashboard te bouwen waarin naast algemene klantkenmerken zoals geslacht, leeftijdsgroepen en woonplaats, het RFM model is uitgewerkt. […]

Lees verder

7 uitdagingen in datamanagement om te komen tot betere datakwaliteit

door | 13 maart 2018

Data is het nieuwe goud, je hoort en leest het overal, maar hoe ben je in staat om dat goud te ‘delven’? Het valt voor veel organisaties namelijk nog niet mee om echt toegevoegde waarde uit hun data te halen: dit zijn de uitdagingen in datamanagement.

Lees verder

Holistische benadering levert succesvol gebruik (en beheer) big data

door | 1 maart 2018

Holger Wandt (Quadient) over de complexiteit van het koppelen van verschillende databronnen in een “Big Data”-omgeving.

Lees verder

Integraal klantbeeld aan de basis van integere, succesvolle bedrijfsvoering

door | 20 februari 2018

Door strengere wet- en regelgeving op het gebied van privacy en allerlei bijkomende eisen als het gaat om de (controle van de) betrouwbaarheid van zowel klant (Customer Due diligence, oftewel ‘Ken je Klant’) als leverancier, wordt het steeds lastiger om je klant te leren kennen. We willen graag alles weten van onze klanten en proberen […]

Lees verder

GDPR is dé kans om relatie met klant naar hoger niveau te tillen

door | 31 januari 2018

GDPR is dé kans om orde op zaken te stellen, om te leren goed om te gaan met gevoelige (klant)gegevens en relevante informatie in het algemeen en zo de klantrelatie naar een hoger niveau te tillen.

Lees verder

Cor Molenaar: “Het is buigen of barsten voor retailers”

door | 15 januari 2018

Analyseer de klant en zijn gedrag en speel direct in op dat gedrag’, zegt Cor Molenaar, bekend spreker/schrijver en marketingdeskundige, tegen retailers.

Lees verder

Datacleaning

door | 31 december 2017

Data Management Platform

door | 26 december 2017

In het 4DMS Data Management Platform (DMP) brengen we de gehele klantreis (customer journey) in beeld en creëren we één volledig en overzichtelijk beeld van jouw klant (de single customer view). Het koppelen van uiteenlopende klantcontactkanalen met alle beschikbare databronnen in één platform levert een grote toegevoegde waarde: je kunt jouw klanten langs elk denkbaar kanaal (omnichannel) en mogelijk ook tegelijkertijd benaderen.

Lees verder

Datavisualisatie

door | 21 december 2017

Data analyse

door | 20 december 2017

Goede data en analyse van klantgedrag leiden tot perfecte klantcommunicatie

door | 14 november 2017

Het werd iedereen duidelijk gemaakt tijdens de eerste gecombineerde klantendag van 4DMS en Impress: klantdata zijn het nieuwe goud. Met de sprekers Cor Molenaar en Holger Wandt aan het woord, raakten de bezoekers overtuigd hoezeer de wereld verandert, digitaliseert, versnelt en hoezeer alles draait om (goede) klantdata. En de bijbehorende technologie om die klantdata te […]

Lees verder

Nieuwe GDPR privacywetgeving biedt juist grote kansen!

door | 19 oktober 2017

De nieuwe privacywetgeving hangt als een soort zwaard van Damocles boven de markt: wie gaat het op tijd halen en wie niet? Wie is in staat orde op zaken te stellen in zijn data en wie haakt definitief af? Heeft u al eens bedacht dat dit misschien wel hét moment is om grote stappen voorwaarts te zetten? Betere grip op data betekent immers betere kwaliteit van de data en (dus) betere marketing. Daarmee creëert u bij uw klanten bovendien een goed gevoel: het gevoel dat ze serieus worden genomen.

Lees verder

Niets zo vluchtig als kwaliteit van data

door | 1 september 2017

De mensen die zich binnen een bedrijf of organisatie bezig houden met zaken als Datawarehousing, Business Intelligence en Analytics bestaan bij de gratie van de datakwaliteit van de verstrekte informatie die ze kunnen leveren. Die datakwaliteit is cruciaal voor een succesvolle marketing (en verkoop)strategie. Je wilt immers op een persoonlijke manier contact onderhouden met de […]

Lees verder

E-mail: 7 x zo realiseert u meer conversie

door | 26 oktober 2016

Hoe creëert u nu de hoogst haalbare conversieratio met uw e-mailmarketing? Al ruim twintig jaar is e-mailmarketing één van de populairste marketingtools. En terecht, want deze vorm van online marketing biedt veel voordelen. Toch is er een aantal tips en tricks te noemen die ervoor zorgen dat uw e-mail voor nog meer conversie zorgt. We […]

Lees verder

De bouwstenen van een cash refund die scoort

door | 27 januari 2016

Wilt u uw marktpenetratie verhogen? Een nieuw of vernieuwd product introduceren? De omzet een boost geven? Of e-mailadressen verzamelen om de dialoog met de consument te starten? De cash refund is voor veel vraagstukken een krachtig marketinginstrument. Voor de consument betekent een cash refund een laagdrempelige kennismaking met uw product. Zodra u over data van […]

Lees verder