Kosten besparen op marketing

 

Customer Lifetime Value: Welke klanten zijn het meest waard?

door | 24 september 2018

Welke klanten zijn (n)u het meest waard? Wie vertegenwoordigt de grootste waarde voor jouw organisatie? Dat hoeft niet per se die klant te zijn die één keer een grote aankoop doet en vervolgens uit beeld verdwijnt. De klant die met regelmaat terugkomt, tevreden is en daardoor klant blijft is op de langere termijn wellicht meer waard. Zowel qua economische waarde als qua loyaliteit (en dus als uithangbord voor jouw organisatie).

Lees verder

Customer Lifetime Value: Klantwaarde wordt bepaald door toegevoegde waarde die je kunt leveren

door | 16 september 2018

We kunnen het allemaal bedenken: de klant die trouw is en steeds opnieuw blijft kopen en/of diensten blijft afnemen gedurende zijn hele ‘klantcyclus’ (Customer Lifecycle) is veel waard. Dat is wat we Customer Lifetime Value noemen. In gewoon Nederlands: de waarde van de klant gedurende zijn levenscyclus bij jou als aanbieder van diensten en producten. Ooit komt er echter een eind aan die levenscyclus. De kunst is om dat einde zolang mogelijk uit te stellen. Hoe beter dat uitstel lukt, hoe groter de waarde van de klant voor jouw organisatie.

Lees verder

7 uitdagingen in datamanagement om te komen tot betere datakwaliteit

door | 13 maart 2018

Data is het nieuwe goud, je hoort en leest het overal, maar hoe ben je in staat om dat goud te ‘delven’? Het valt voor veel organisaties namelijk nog niet mee om echt toegevoegde waarde uit hun data te halen: dit zijn de uitdagingen in datamanagement.

Lees verder

Integraal klantbeeld aan de basis van integere, succesvolle bedrijfsvoering

door | 20 februari 2018

Door strengere wet- en regelgeving op het gebied van privacy en allerlei bijkomende eisen als het gaat om de (controle van de) betrouwbaarheid van zowel klant (Customer Due diligence, oftewel ‘Ken je Klant’) als leverancier, wordt het steeds lastiger om je klant te leren kennen. We willen graag alles weten van onze klanten en proberen […]

Lees verder

Cor Molenaar: “Het is buigen of barsten voor retailers”

door | 15 januari 2018

Analyseer de klant en zijn gedrag en speel direct in op dat gedrag’, zegt Cor Molenaar, bekend spreker/schrijver en marketingdeskundige, tegen retailers.

Lees verder

Emailmarketing heeft stijgende belangstelling in klantcommunicatie

door | 5 januari 2018

Een uitgebreide benchmark over emailmarketing heeft aangegeven dat een stijgend aantal bedrijven steeds meer wil investeren in deze manier van klantcommunicatie. Simpelweg omdat het bevredigende resultaten geeft. E-mail stijgt in aandacht en prioriteit bij 73% van de ondervraagden. E-mail is dus een bijzonder sterke manier van (persoonlijke) klantcommunicatie die moeiteloos overeind blijft in het geweld […]

Lees verder

Grote investeringsbereidheid in emailmarketing

door | 15 december 2017

Emailmarketing blijkt steeds meer een geweldig middel om een adequate 1-op-1 communicatie met de klant op te zetten.

Lees verder

Marketing automation

door | 6 december 2017

Wie wil niet meer doen met minder? Als dan het resultaat is dat de kosten voor marketingcampagnes lager zijn, de opbrengsten hoger en processen beter, is de keuze snel gemaakt. Marketing automation maakt het mogelijk. Ook voor jouw organisatie. Met marketing automation stroomlijn je al je communicatiekanalen en realiseer je persoonlijke(r) klantcommunicatie.

Lees verder

Nieuwe GDPR privacywetgeving biedt juist grote kansen!

door | 19 oktober 2017

De nieuwe privacywetgeving hangt als een soort zwaard van Damocles boven de markt: wie gaat het op tijd halen en wie niet? Wie is in staat orde op zaken te stellen in zijn data en wie haakt definitief af? Heeft u al eens bedacht dat dit misschien wel hét moment is om grote stappen voorwaarts te zetten? Betere grip op data betekent immers betere kwaliteit van de data en (dus) betere marketing. Daarmee creëert u bij uw klanten bovendien een goed gevoel: het gevoel dat ze serieus worden genomen.

Lees verder

Niets zo vluchtig als kwaliteit van data

door | 1 september 2017

De mensen die zich binnen een bedrijf of organisatie bezig houden met zaken als Datawarehousing, Business Intelligence en Analytics bestaan bij de gratie van de datakwaliteit van de verstrekte informatie die ze kunnen leveren. Die datakwaliteit is cruciaal voor een succesvolle marketing (en verkoop)strategie. Je wilt immers op een persoonlijke manier contact onderhouden met de […]

Lees verder

De Voordelen van een online handtekening bij Energiecontracten

door | 29 augustus 2017

Met een online handtekening onder Energiecontracten is het mogelijk om uw klanten te voorzien van extra service. Daarnaast is het efficiënt én snel!

Lees verder

Einde aan papierwinkel door digitaal ondertekenen praktijk- en onderwijsovereenkomsten

door | 21 augustus 2017

Digitaal ondertekenen van onderwijscontracten: efficiënt én snel. Voorkom administratieve rompslomp!

Lees verder

Digitale ondertekening bij Telecomcontracten: Bespaar Kosten én Tijd!

door | 15 augustus 2017

Het afbreukrisico van abonnementen zo klein mogelijk houden als telecomaanbieder? Het antwoord is simpel: digitale ondertekening.

Lees verder

Digitale handtekening onder uw huurcontract: rechtsgeldig én snel

door | 11 augustus 2017

Laat uw huurcontracten voorzien van een digitale handtekening, dit scheelt zeeën aan tijd.

Lees verder

Online ondertekenen levert snel en eenvoudig een ondertekend leasecontract op

door | 7 augustus 2017

Laat uw leasecontracten voorzien van een digitale handtekening en verkort onder andere de doorlooptijd hier aanzienlijk mee!

Lees verder

Digitaal ondertekenen in de uitzendbranche: Een fluitje van een cent

door | 2 augustus 2017

De digitalisering heeft ook de uitzendbranche bereikt. Laat uw flexcontracten digitaal ondertekenen, zonder te veel tijd kwijt te zijn aan administratieve rompslomp!

Lees verder

E-mail: 7 x zo realiseert u meer conversie

door | 26 oktober 2016

Hoe creëert u nu de hoogst haalbare conversieratio met uw e-mailmarketing? Al ruim twintig jaar is e-mailmarketing één van de populairste marketingtools. En terecht, want deze vorm van online marketing biedt veel voordelen. Toch is er een aantal tips en tricks te noemen die ervoor zorgen dat uw e-mail voor nog meer conversie zorgt. We […]

Lees verder

U wilt overstappen naar digitaal ondertekenen. En nu?

door | 13 juli 2016

De mate van succes en de voordelen van digitaal ondertekenen worden bepaald door de keuze voor het product. En dus voor de leverancier. Producten voor digitaal ondertekenen kunnen uiteenlopen van handmatig een contract uploaden en versturen tot het volledig integreren en automatiseren van de workflow met uw bestaande systemen. Maar ook in de toegang tot […]

Lees verder

De bouwstenen van een cash refund die scoort

door | 27 januari 2016

Wilt u uw marktpenetratie verhogen? Een nieuw of vernieuwd product introduceren? De omzet een boost geven? Of e-mailadressen verzamelen om de dialoog met de consument te starten? De cash refund is voor veel vraagstukken een krachtig marketinginstrument. Voor de consument betekent een cash refund een laagdrempelige kennismaking met uw product. Zodra u over data van […]

Lees verder

Klantinteractie in de shopperjourney

door | 26 maart 2015

De consument ziet zichzelf steeds meer als een individu en is daarom minder gevoelig voor massacommunicatie. De consument verlangt van u een persoonlijke benadering in de shopperjourney. Om de consument voor uw merk te laten kiezen, moet u de interactie opzoeken. Van begin tot eind! In dit whitepaper kijken we naar de veranderde manier waarop […]

Lees verder