Hoe kan ik inschatten hoe mijn klanten zich gaan bewegen, zodat ik hier mijn inkoop en marketingbeleid op af kan stemmen?

Met voorspellende analyses optimaliseer je processen, verhoog je klantbeleving en reduceer je kosten

Analyse van klantdata geeft niet alleen inzichten over het verleden van die klant, maar biedt ook de mogelijkheid om zijn toekomstig gedrag te voorspellen. Door het vinden van verbanden en patronen in de data, kunnen we bepaalde trends vaststellen voor de toekomst. Daar kun jij je beslissingen op aanpassen en marketing- en inkoopbudgetten op afstemmen.

Processen optimaliseren en kosten reduceren

Wie toekomstig gedrag goed inschat, kan zijn processen hierop aanpassen. Door te achterhalen welke gebruikte mix van media in het verleden heeft geleid tot de meeste contacten (leads) of daadwerkelijke omzet (conversie), kun je het marketingbudget hierop aanpassen. Ook kun je voorspellingen doen over productaankopen per doelgroep en per periode. Daarop kun je je inkoopbeleid gerichter uitvoeren. Bij elkaar zorgen de data analyses en de voorspellende waarde daarvan (predictive analytics) dat je je bedrijfsvoering efficiënter kunt inrichten en kosten kunt reduceren. Je kunt bovendien je processen optimaliseren en effectiever inrichten.

Klantbeleving verhogen

Door gebruik van informatie over klantgedrag uit het verleden, kun je klanten op de juiste manier benaderen. Daardoor stijgt de relevantie van het klantcontact. Jouw klanten zullen zich meer begrepen voelen en je kunt ze beter helpen om in hun behoeften te voorzien. Dit heeft een positief effect op de klantbeleving (customer experience) en loyaliteit (customer loyalty).

Concurrentievoordeel

Wie echt slim is, maakt gebruikt van de schat aan informatie in zijn database. Door die informatie kun je je concurrentie voorblijven en je marktaandeel laten stijgen.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?

Neem contact op met onze marketingspecialisten en we gaan een kop koffie drinken!

We passen verschillende analyse technieken zoals machine learning en data mining toe op bestaande data. Op basis van diverse algoritmes en methodes analyseren we deze databases.

De inzichten die voortkomen uit de algoritmes op jouw data leiden tot betere beslissingen en betere en efficiëntere bedrijfsprocessen.

Toepassingen

  • Goed inschatten van de toekomstige vraag van de markt
  • Efficiënter gebruik van marketingbudget op basis van de huidige data
  • Suggesties voor nieuwe producten op basis van de aankoophistorie en soortgelijke klanten

Volledige ontzorging

Wij kunnen ook jouw klantendatabase analyseren met behulp van die uiteenlopende technieken. Met de inzet van voorspellende analyses (predictive analytics) leveren we je meer kennis over en begrip van jouw klanten. We signaleren en identificeren bovendien potentiële risico’s en mogelijkheden. Meer inzichten in alle beschikbare data maakt het mogelijk toekomstige processen efficiënter in te richten. Daar zitten grote winsten voor jouw bedrijf.

Meer informatie?

Benieuwd hoe wij ook jou verder kunnen helpen je bedrijfsvoering efficiënter in te richten en kosten te reduceren met behulp van predictive analytics? Bel of mail ons gerust, dan drinken we een kop koffie.

Jouw extra marketingteam.

Het multidisciplinaire marketingteam van 4DMS werkt samen met opdrachtgevers, hun bureaus en leveranciers aan de optimalisatie van marketingprocessen en de uitvoering van marketingcampagnes. Wij begeleiden de digitale transformatie, van implementatie tot executie. Snel, wendbaar en resultaatgericht. Creatie en strategie zijn belangrijk, maar een perfecte uitvoering is cruciaal. Veilig, meetbaar en geoptimaliseerd.

Onze missie.

Campagnes met échte impact vragen om de perfect op maat gemaakte én gepersonaliseerde klantreis. Datadriven, omnichannel en geautomatiseerd. Samen streven we naar de ultieme klantbeleving, zodat ieder contactmoment telt. Een geïntegreerd klantbeeld, vertaald naar relevante een-op-een communicatie op alle contactmomenten met een uitmuntende conversie. Wij hebben er de beste tools én beste mensen voor.

Jouw uitdagingen?

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?