Iedere klant wil het idee hebben dat hij bijzonder is. Dat lukt alleen als je je klantdata op orde hebt. Dan kun je klanten persoonlijk en langs elk denkbaar communicatiekanaal bereiken met een voor hem relevante boodschap. 4DMS kan je helpen grip op klantdata en al je communicatiestromen te houden, ongeacht het communicatiekanaal.

De kracht van persoonlijke benadering

Het groeiend gebruik van verschillende communicatiekanalen verandert ook hoe organisaties communiceren en zichzelf in de markt zetten. Steeds meer klanten verwachten – nee, eisen – een persoonlijke en interactieve benadering. Zij willen die boodschappen bovendien ontvangen in het juiste formaat, op het juiste moment en via het communicatiekanaal van hun voorkeur, met inhoud die helemaal is afgestemd op hun specifieke situatie. Dus geen generieke boodschap die voor alle klanten is gemaakt. Om de kansen die zo’n aanpak biedt te kunnen benutten, is het cruciaal om het beheer van en de processen rond de klantgegevens optimaal te organiseren. Temeer daar er bijna altijd wel sprake is van persoonsgebonden informatie. Dat ligt – letterlijk – heel gevoelig en het kan vergaande consequenties hebben als die gegevens niet goed worden verwerkt en ingezet! Goede ICT en een strakke organisatie helpen je daarbij. 4DMS heeft daarin uitgebreide ervaring.

Omnichannel communicatie

Voor organisaties die effectief en persoonlijk willen communiceren met hun klanten heeft 4DMS de oplossing: het omnichannel outputplatform voor alle uitgaande (marketing)communicatie.

Omnichannel marketing helpt je om systemen te analyseren en te beheren die je nodig hebt om persoonlijke en relevante documenten op elk willekeurig moment (on-demand) te verzenden.
Op papier én in alle digitale formaten. Het omnichannel marketingplatform stelt je in staat om deze boodschappen te bezorgen op het juiste moment, via het juiste communicatiekanaal en bij de juiste mensen.

Omnichannel management­systeemgebruikers noemen deze voordelen

%

De mogelijkheid om processen te stroomlijnen en om workflows te automatiseren

%

Integratie van meerdere databronnen in communicatie

%

Verbeterde mogelijkheden om veiligheidsstandaards te bewaken

%

Kortere tijdspanne tot akkoord op ontwerpen en snellere implementatietijd

Bron: Techvalidate onderzoek onder gebruikers van CMG Inspire

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?

Neem contact op met onze marketingspecialisten en we gaan een kop koffie drinken!

Controle over én grip op álle communicatie­stromen

Met ons omnichannel outputplatform krijg je tegelijkertijd totale controle over en diepere inzichten in het hele proces van klantcommunicatie: van de verbindingen tussen verschillende informatiesystemen, het creëren van gepersonaliseerde (customized) documenten gebaseerd op klantprofielen en voorkeuren tot en met het beheren van distributie en responsverwerking.

Dit garandeert dat je als onze opdrachtgever volledig in control bent over elke communicatie-uiting. Je weet zo ook zeker dat je voldoet aan bijvoorbeeld de informatieplicht en tegelijkertijd grip houdt op communicatiebudgetten.

Uiteindelijk resulteert dit erin dat jouw organisatie in staat is om de juiste informatie, op het juiste moment, via het juiste kanaal, naar de juiste persoon te verzenden. Je verbetert daarnaast de manier waarop je communiceert met jouw klanten en je bouwt een veel hechtere klantrelatie op. Jouw klant voelt zich beter begrepen en staat daardoor meer open voor jouw boodschappen. Met weer een hogere klanttevredenheid (customer satisfaction) en betere klantervaring (customer experience) als gevolg.

Voordelen

  • Persoonlijke communicatie met klanten
  • Efficiënt outputmanagement
  • Multichannel output (print, mail, web, social)
  • Multi-label output
  • Kosten- en tijdbesparing
  • Eenvoudige documentcreatie

Volledige ontzorging

Voor een van de grootste verzekeraars van Nederland hebben wij een volledig omnichannel communicatieplatform ingericht waarmee ze persoonlijke 1-op-1 communicatie via elk kanaal beheren.

Meer informatie?

Benieuwd hoe wij ook jouw omnichannel ambities kunnen waarmaken? Bel of mail gerust, dan drinken we eens een kop koffie en bespreken het!

Jouw extra marketingteam.

Het multidisciplinaire marketingteam van 4DMS werkt samen met opdrachtgevers, hun bureaus en leveranciers aan de optimalisatie van marketingprocessen en de uitvoering van marketingcampagnes. Wij begeleiden de digitale transformatie, van implementatie tot executie. Snel, wendbaar en resultaatgericht. Creatie en strategie zijn belangrijk, maar een perfecte uitvoering is cruciaal. Veilig, meetbaar en geoptimaliseerd.

Onze missie.

Campagnes met échte impact vragen om de perfect op maat gemaakte én gepersonaliseerde klantreis. Datadriven, omnichannel en geautomatiseerd. Samen streven we naar de ultieme klantbeleving, zodat ieder contactmoment telt. Een geïntegreerd klantbeeld, vertaald naar relevante een-op-een communicatie op alle contactmomenten met een uitmuntende conversie. Wij hebben er de beste tools én beste mensen voor.

Jouw uitdagingen?

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?