Hoe kun je goed segmenteren en relevant communiceren, als je weinig kennis van je klanten hebt?

Data verrijken en complete klantprofielen opbouwen

4DMS koppelt met externe bronnen (bijvoorbeeld adresbestanden) en verrijken hiermee zo klantdatabase. Op die manier bouwen we verder aan een compleet klantprofiel, waardoor je communiceert met je klanten op basis van voor de klant louter relevante informatie.

Meer inzicht in jouw klanten

We creëren samen met jou een beter beeld van de klant als individu. Alle inzichten op basis van demografie, geografie, huishouden, inkomen, gedrag, voorkeuren etc. dragen daaraan bij. Meer inzicht in je klanten geeft meer mogelijkheden tot het creëren van omzet (conversie) aan de hand van de juiste communicatie op het juiste moment.

Verbeterde segmentatie en klantselectie mogelijkheden

Als je meer inzicht hebt in je klanten ben je beter in staat personen te koppelen of klanten in te delen in specifieke doelgroepen of segmenten. Het leidt ook tot een verbeterd inzicht in de behoefte van klanten. Betere kennis over je klanten leidt daardoor tot een betere dienstverlening.

Verbeterde communicatie met uw klanten

Als je je klanten echt goed kent, kunt je ook je marketingbudget efficiënter benutten. De juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon zorgt voor hogere klantbetrokkenheid en een stijgende omzet per klant door een toenemend aantal positieve beslissingen tot aankoop (conversies). Klanten voelen zich begrepen door een verbeterde communicatie. Dat heeft een positief effect heeft op de klantbeleving (customer experience). Alleen de juiste boodschap naar de juiste klanten sturen kost minder marketinggeld en -inspanning.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?

Neem contact op met onze marketingspecialisten en we gaan een kop koffie drinken!

4DMS zorgt voor meer kennis over wat jouw klanten beweegt, met een effectievere klantcommunicatie als gevolg. Dat scheelt aanzienlijk in de marketingkosten.

Door het verrijken van data creëer je een volledig klantbeeld. Dat stelt je in staat beter aan de specifieke behoeften van jouw klanten te voldoen. Die positieve klantervaring (customer experience) vormt vervolgens de eerste stap richting een duurzame klantrelatie (customer loyalty).

Toepassingen

  • Koppelingen met externe databronnen;
  • Het opbouwen van een volledig klantprofiel;
  • Relevante individuen (persona’s) koppelen en doelgroepen creëren.

Volledige ontzorging

Wij bieden je meer inzicht in de waarde van jouw klantenbestand en wat klanten precies beweegt. Samen met jou stellen we een plan op voor een betere dienstverlening naar jouw klanten en om het marketingbudget zo efficiënt mogelijk te benutten.

Meer informatie?

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen jouw database te verrijken? Wij leggen je graag uit wat we voor jou kunnen betekenen, zodat je snel aan een duurzame relatie met klanten kunt werken.

Jouw extra marketingteam.

Het multidisciplinaire marketingteam van 4DMS werkt samen met opdrachtgevers, hun bureaus en leveranciers aan de optimalisatie van marketingprocessen en de uitvoering van marketingcampagnes. Wij begeleiden de digitale transformatie, van implementatie tot executie. Snel, wendbaar en resultaatgericht. Creatie en strategie zijn belangrijk, maar een perfecte uitvoering is cruciaal. Veilig, meetbaar en geoptimaliseerd.

Onze missie.

Campagnes met échte impact vragen om de perfect op maat gemaakte én gepersonaliseerde klantreis. Datadriven, omnichannel en geautomatiseerd. Samen streven we naar de ultieme klantbeleving, zodat ieder contactmoment telt. Een geïntegreerd klantbeeld, vertaald naar relevante een-op-een communicatie op alle contactmomenten met een uitmuntende conversie. Wij hebben er de beste tools én beste mensen voor.

Jouw uitdagingen?

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?