Hoe kan ik al mijn verschillende databronnen aan elkaar verbinden en de juiste manier van doelgroepbepaling toepassen?

Het DMP gebruiken voor omnichannel marketinguitingen

In het 4DMS Data Management Platform (DMP) brengen we de gehele klantreis (customer journey) in beeld en creëren we één volledig en overzichtelijk beeld van jouw klant (de single customer view). Het koppelen van uiteenlopende klantcontactkanalen met alle beschikbare databronnen in één platform levert een grote toegevoegde waarde: je kunt jouw klanten langs elk denkbaar kanaal (omnichannel) en mogelijk ook tegelijkertijd benaderen. Iedere interactie en communicatie met je klant gebeurt precies op maat, op de manier die de voorkeur van die klant heeft. Koppelingen in het Data Management Platform met bijvoorbeeld een email serviceprovider (ESP), Google Analytics en/of Google Doubleclick, biedt bovendien mogelijkheden tot automatisering van gepersonaliseerde retargeting. Dat scheelt weer tijd, geld en mogelijke fouten door handmatige verwerking.

Lees het whitepaper:
“Integraal klantbeeld aan de basis van integere, succesvolle bedrijfsvoering.”

Door strengere wet- en regelgeving op het gebied van privacy en allerlei bijkomende eisen als het gaat om de (controle van de) betrouwbaarheid van zowel klant (Customer Due diligence, oftewel ‘Ken je Klant’) als leverancier, wordt het steeds lastiger om je klant te leren kennen. We willen graag alles weten van onze klanten en proberen een zo compleet mogelijk klantbeeld te creëren, maar we mogen niet alles vragen of vastleggen. Kortom, efficiënt, integer en succesvol zakendoen kent de nodige uitdagingen.

U

Compleet beeld van klantgedrag

Doordat alle databronnen samen in één DMP benaderbaar zijn, heb je direct een duidelijk, actueel en compleet beeld van het gedrag van jouw klanten. Door direct op dat gedrag te anticiperen, kun je grote meerwaarde creëren voor zowel je eigen organisatie als de klant. Dat beïnvloedt bovendien de klantbeleving (customer experience) positief, waardoor die weer sneller geneigd is klant te blijven (customer loyalty).

Eenvoudig doelgroepen of segmenten aanmaken

In het DMP kun je klanten groeperen op basis van bepaalde kenmerken of specifiek gedrag. Die klantgroepen (audiences) kun je vervolgens koppelen aan specifieke campagnes, klantprofielen of bestaande succesformules.

Alle tools en kanalen gekoppeld

Door eenvoudig te koppelen met andere marketinginstrumenten (tools), zoals een ESP, Google Analytics en Google Doubleclick, kun je je klantgroepen (audiences) of doelgroepen ook volledig geautomatiseerd benaderen (targeten).

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?

Neem contact op met onze marketingspecialisten en we gaan een kop koffie drinken!

4DMS brengt al jouw klantdata bij elkaar in één centrale omgeving en jij kunt daardoor de gesegmenteerde data naar alle uiteenlopende kanalen sturen. Of je laat het ons doen.

De gekoppelde data in het Data Management Platform bieden een volledig klantbeeld (single customer view) en helpen je om specifieke klantgroepen (audiences) te creëren.
 Die zetten we dan samen met jou in, eventueel met behulp van andere marketinginstrumenten, zoals een e-mail serviceprovider of display tool.

Toepassingen

  • Databronnen samenvoegen in één platform
  • Segmentaties toepassen
  • Koppelingen aanmaken met een e-mail service provider, Google Analytics, Google Doubleclick of anderszins, van waaruit je jouw gesegmenteerde data uitstuurt.

Volledige ontzorging

Wij zetten een volledig Data Management Platform voor jou op en beheren deze, zodat jij gerichter en persoonlijker kunt communiceren met jouw klanten vanuit alle denkbare contactkanalen.

Meer informatie?

Benieuwd wat een DMP implementatie jou kan brengen en wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Bel of mail geruist: we geven graag een demo!

Jouw extra marketingteam.

Het multidisciplinaire marketingteam van 4DMS werkt samen met opdrachtgevers, hun bureaus en leveranciers aan de optimalisatie van marketingprocessen en de uitvoering van marketingcampagnes. Wij begeleiden de digitale transformatie, van implementatie tot executie. Snel, wendbaar en resultaatgericht. Creatie en strategie zijn belangrijk, maar een perfecte uitvoering is cruciaal. Veilig, meetbaar en geoptimaliseerd.

Onze missie.

Campagnes met échte impact vragen om de perfect op maat gemaakte én gepersonaliseerde klantreis. Datadriven, omnichannel en geautomatiseerd. Samen streven we naar de ultieme klantbeleving, zodat ieder contactmoment telt. Een geïntegreerd klantbeeld, vertaald naar relevante een-op-een communicatie op alle contactmomenten met een uitmuntende conversie. Wij hebben er de beste tools én beste mensen voor.

Jouw uitdagingen?

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?