Jij wilt toch ook meer offline en online bezoek en aankoopbeslissingen (conversie) realiseren?

Crossmediale loyaliteitsprogramma’s

De keuzes die je het komende jaar maakt, zijn allesbepalend: kiest de consument voor jou óf voor je concurrent? Hij kan zijn euro maar één keer uitgeven. Om ervoor te zorgen dat dit bij jou gebeurt, moet je voldoen aan de hoge verwachtingen van de klant. Hoe zorg je er nu voor dat die klant naar jouw fysieke winkel of webwinkel (webshop) komt én iets koopt? Weten wat de klant drijft en 1-op-1-communicatie via alle denkbare communicatiekanalen (crossmediaal) is niet langer een optie, maar een eis.

Belonen is een bewezen aanpak voor klantbehoud. Een loyaliteitsprogramma is hiervoor bij uitstek geschikt. Een klantendatabase met daarin alle relevante gegevens over de aankopen en het gedrag van klanten mag dan niet ontbreken. 4DMS helpt je met de opzet en het beheer daarvan. Verder faciliteren we de interactie met de consument via bijvoorbeeld email, direct mail (DM) of met marketingacties via de mobiele telefoon of andere mobiele apparaten. We kunnen ook direct en persoonlijk telefonisch contact leggen met klanten vanuit ons eigen klantcontactcentrum (callcenter). Het proces van incasso, uitbetaling en uitvoering (fulfilment) is bij ons ook in goede handen.

Lees het whitepaper “Klantinteractie in de shopperjourney”

In dit whitepaper kijken we naar de veranderende manier waarop klanten met elkaar én met jou als merk communiceren. En hoe je deze informatie kunt gebruiken om de keuze van de klant te kunnen beïnvloeden. Daarvoor grijpen we terug naar een aantal interessante modellen en praktijkervaringen.

Klantrelatie

Een klantloyaliteitsprogramma is een middel om de klantrelatie te versterken. We werken met jou als onze opdrachtgever samen om te bepalen wat de binding (loyalty) voor jouw klanten en jouw organisatie is. Op basis van klantinzichten ontwikkelen we het geraamte van een succesvol klantloyaliteitsprogramma (customer loyalty program): visie, de kosten/batenanalyse (business case), doelstellingen en het ontwikkelen van een waardepropositie, het raamwerk (construct) en een creatief strategisch concept.

Klantcontactstrategie

Een effectief programma heeft een op maat gesneden klantcontactstrategie om relevante content op het juiste moment voor de juiste klanten via hun voorkeurskanaal te delen. Door middel van ons model om de aard en status (volwassenheid) van de klantloyaliteit te meten (loyality maturity model) ontwerpen we een omnichannel klantcontactstrategie en vertalen we dit in een concrete planning en stappenplan om de ambities voor de lange termijn te realiseren.

Klantenbinding

Wij geloven dat loyaliteit voortkomt uit het emotioneel binden van klanten aan een merk en het verbeteren van de totale klantervaring. En net als in iedere gezonde relatie begint dat bij het beter leren kennen van elkaar. Het vertrekpunt van ons werk is dan ook de beschikbare klantdata en marktonderzoeken, hiermee kunnen we relevante klantinzichten vormen.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?

Neem contact op met onze marketingspecialisten en we gaan een kop koffie drinken!

Integrale aanpak voor verrassende, renderende én pakkende loyaliteitsprogramma’s.

Om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te behouden, is het zaak te weten wie zij zijn en wat hen drijft. 4DMS helpt je met het genereren van data voor het opstellen én verrijken van klantprofielen. Zo doe je je klant een aanbieding die naadloos aansluit op zijn persoonlijke behoeften en voorkeuren.

Toepassingen

  • Geïntegreerd loyaliteitsprogramma maken en uitvoeren
  • Spaaracties; volledige invulling en uitvoering (fulfilment)
  • Omnichannel klantcommunicatie

Volledige ontzorging

Voor Blue Band (Unilever) verzorgt 4DMS al jaren de spaaracties en het loyaliteitsprogramma met de kinderbordjes en -bestek. Van landingspagina en de klantcommunicatie tot de complete invulling en uitvoering (fulfilment).

Meer informatie?

Benieuwd hoe wij ook jou kunnen helpen met een geavanceerde loyaliteitsprogramma’s? Onze campagnespecialisten praten je graag bij.

Jouw extra marketingteam.

Het multidisciplinaire marketingteam van 4DMS werkt samen met opdrachtgevers, hun bureaus en leveranciers aan de optimalisatie van marketingprocessen en de uitvoering van marketingcampagnes. Wij begeleiden de digitale transformatie, van implementatie tot executie. Snel, wendbaar en resultaatgericht. Creatie en strategie zijn belangrijk, maar een perfecte uitvoering is cruciaal. Veilig, meetbaar en geoptimaliseerd.

Onze missie.

Campagnes met échte impact vragen om de perfect op maat gemaakte én gepersonaliseerde klantreis. Datadriven, omnichannel en geautomatiseerd. Samen streven we naar de ultieme klantbeleving, zodat ieder contactmoment telt. Een geïntegreerd klantbeeld, vertaald naar relevante een-op-een communicatie op alle contactmomenten met een uitmuntende conversie. Wij hebben er de beste tools én beste mensen voor.

Jouw uitdagingen?

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?