Een wijziging in de wet- en regelgeving omtrent privacy zorgde ervoor dat Vektis zijn algemene voorwaarden moest aanpassen en voor moest leggen aan ongeveer 260.000 zorgaanbieders met een AGB-code. Een multichannel campagne met e-mailmarketing en direct mail om ervoor te zorgen dat zorgaanbieders met een AGB-code akkoord gaan met de algemene voorwaarden én hun contactgegevens verifiëren en aanvullen via een online formulier.

De klant

Vektis is het informatiecentrum voor de zorg. Vektis analyseert het gebruik, de kosten en de kwaliteit van de zorg en levert informatie die goede zorg betaalbaar helpt te houden. Daarnaast beheert Vektis verschillende registers ter ondersteuning van het berichtenverkeer in de zorg, waaronder het AGB-register. Hierin zijn alle zorgaanbieders vastgelegd via een AGB-code als uniek identificerende sleutel.

Uitdaging

Een wijziging in de wet- en regelgeving omtrent privacy zorgde ervoor dat Vektis zijn algemene voorwaarden moest aanpassen en voor moest leggen aan ongeveer 260.000 zorgaanbieders met een AGB-code. Veel contactgegevens waren verouderd of niet meer volledig.

Oplossing

Een multichannel campagne met e-mailmarketing en direct mail om ervoor te zorgen dat zorgaanbieders met een AGB-code akkoord gaan met de algemene voorwaarden én hun contactgegevens verifiëren en aanvullen via een online formulier.

Resultaat

Een voorlopige responsepercentage van 65%. Dankzij deze kwaliteitsactie beschikt Vektis over meer dan 60.000 KvK-nummers en meer dan 200.000 valide e-mailadressen.