Lucardi Juwelier is met ruim 90 filialen en een online webshop een bekende Nederlandse speler. De juwelier heeft een sterke positie in de segmenten sieraden en horloges en beoogt een snelle groei in het trouwringensegment.

De vraag

Om de groei in het trouwringensegment verder te stimuleren is er in samenwerking met 4DMS een campagne ontwikkeld. Via deze campagne wil de juwelier de trouwringencollectie bekender maken, meer traffic genereren naar haar winkels en uiteindelijk meer sales realiseren.

De oplossing

De campagne bestaat uit drie verschillende fases:

    • Het genereren van potentiële klanten
      Via een online actiesite, die door 4DMS is gebouwd, kunnen consumenten een speciaal trouwringenverrassingspakket aanvragen. Tevens zijn de verkoopmedewerkers in de winkels uitgerust met een iPad om in de winkel de aanvragen te kunnen verwerken. De verrassingspakketten worden vervolgens met een begeleidende en persoonlijke brief wekelijks door 4DMS verstuurd.
    • Het kwalificeren van potentiële klanten
      Nadat het verrassingspakket op de mat is gevallen, worden de consumenten telefonisch opgevolgd met de vraag of zij geïnteresseerd zijn in een afspraak met een trouwringenspecialist. Hiervoor maken de call agents van 4DMS gebruik van een portal, waarin de dichtstbijzijnde filialen en de beschikbaarheid per filiaal inzichtelijk is gemaakt. De afspraak wordt na afloop van het telefoongesprek automatisch bevestigd via een e-mail uit naam van de filiaalleider.
    • Het realiseren van sales
      Nadat de afspraak heeft plaatsgevonden, ontvangen de filiaalleiders een e-mail met het verzoek tot het invullen van een evaluatie van de afspraak. Lucardi juwelier heeft zo goed inzichtelijk wat de campagne hen heeft opgeleverd.

Het resultaat

De resultaten na de eerste drie maanden zijn boven verwachting; met minimale inspanning worden er per dag veel aanvragen ontvangen. Ruim 20% van de aanvragen converteert vervolgens naar een afspraak in één van de filialen van Lucardi Juwelier.

Door de portal heeft Lucardi realtime inzicht in de resultaten van de campagne en kan, indien nodig, gemakkelijk bijsturen om de doelstellingen te kunnen behalen.