Feenstra heeft een lange en rijke historie in de installatiebranche. Vandaag de dag werkt de organisatie met ruim 1.500 mensen aan oplossingen om woningen veiliger, comfortabeler en gezonder te maken.

De vraag

Het risico op dure reparaties neemt toe naarmate de leeftijd van een cv-ketel vordert. Feenstra licht haar klanten in, door middel van een brief of e-mail, wanneer het toestel de leeftijd van 15 jaar nadert en volledige garantie niet langer meer gegeven kan worden.

Feenstra heeft 4DMS gevraagd om deze klanten na te bellen. Het betreft een service call, waarbij klanten worden geïnformeerd over de mogelijkheden van een nieuwe cv-ketel. Indien de klant een vrijblijvende offerte wenst voor een cv-ketel, wordt deze lead doorgezet naar de binnendienst van Feenstra.

De oplossing

In samenwerking met Feenstra heeft 4DMS het belscript geschreven. Vervolgens is de belapplicatie van 4DMS ingericht voor deze nabelcampagne.

De agents van 4DMS bellen op werkdagen, ook in de avonduren, naar de klanten van Feenstra. In totaal worden vier belpogingen gedaan. Eventuele opmerkingen van de klanten worden genoteerd in de belapplicatie.

De op te volgen leads, inclusief (eventuele) opmerkingen, worden realtime doorgestuurd naar Feenstra. Feenstra ontvangt wekelijks de rapportages van de nabelcampagne.

Het resultaat

Na een belperiode van twee maanden is 23% van de bereikte klanten geïnteresseerd in een vrijblijvende offerte voor een nieuwe cv-ketel. Door het telefonisch contact heeft 4DMS ook het belbestand van Feenstra verrijkt met nieuwe en/of actuele gegevens van klanten.

Judith van den Briel, Manager marketing & communicatie:

“Een prachtig resultaat in een korte periode gerealiseerd. Onze klanten zijn erg blij dat we ze vroegtijdig attenderen op mogelijk onaangename verrassingen en ze direct een oplossing bieden. De snelheid van werken en proactieve houding van 4DMS hebben dit project tot een daverend succes gemaakt.”