Blue Band is sinds 1923 hét voedingsmerk van Unilever voor alle gezinnen in Nederland. De producten van Blue Band zijn erop gericht om moeders te helpen om kinderen een gezonde voeding met alle belangrijke voedingsstoffen te geven.

De vraag

Om (de ouders van) de kinderen te bereiken, zet Blue Band premiums in en maakt gebruik van cash refunds voor merkactivatie. 4DMS is gevraagd om de uitvoering van deze campagne volledig uit handen te nemen.

De oplossing

4DMS verzorgt het gehele traject van verzending, responsverwerking en uitbetaling. De campagne bestaat uit drie fases:

  • 7 maandenmailing met een persoonlijke brief, een Blue Band bordje en een folder
  • 1 jaarsmailing met een persoonlijke brief, een Blue Band lepelsetje (jongens of meisjes variant) en een folder
  • 4 jaarsmailing met een persoonlijke brief inclusief unieke refundcode, een Blue Band broodtrommeltje en een folder

Consumenten die de mailing ontvangen kunnen de cash refund aanvraag offline (fysiek insturen van de kassabon naar een antwoordnummer) of online (uploaden van de kassa bon via een actiesite) indienen.

De mailpacks met Blue Band premiums worden maandelijks verzonden; de respons dagelijks verwerkt en de refunds wekelijks uitbetaald. Tevens worden de unieke inlogcodes door 4DMS gegenereerd en handelen wij online consumentenvragen af. De actiesite – door 4DMS gehost – is volledig in Blue Band huisstijl opgetuigd.

Het proces voor de uitvoering van de campagne sluit naadloos aan op de wensen van Blue Band. Het enige wat zij hiervoor hoeven te doen is het materiaal voor de verschillende mailingen bij 4DMS aan te leveren.

Het resultaat

4DMS heeft ruime ervaring in de uitvoer van merkactivatiecampagnes; de consultant en projectmanager kijken en denken proactief mee voor optimalisatie. Om de voortgang te monitoren ontvangt Blue Band wekelijks een refundrapportage en maandelijks een redemptieoverzicht. Deze bieden weer inzicht in het succes van en input voor optimalisatie van de merkactivatiecampagne.

“De afstemming met 4DMS is altijd goed. Vooral het contact met één betrokken projectmanager is erg fijn.”