Becel pro.activ van Unilever is ontwikkeld voor mensen die met een gezonde voeding en leefstijl hun (licht) verhoogde cholesterolgehalte willen verlagen.

De vraag

Om de consument kennis te laten maken met de producten van Becel pro.activ heeft Unilever een informatiebox samengesteld. Deze box bevat voorlichtingsmateriaal én een refundvoucher voor een gratis kuip Becel pro.activ. 4DMS is gevraagd om de uitvoering van deze offline campagne volledig uit handen te nemen.

De oplossing

Het vraagstuk is opgedeeld in drie onderdelen:

  • Verzending informatieboxen
    4DMS ontvangt wekelijks het bestand voor de verzending van de informatieboxen. De gepersonaliseerde items in de box worden door 4DMS geprint. Samen met de voucher en het voorlichtingsmateriaal wordt de box ingepakt en verzonden.
  • Verwerking refunds
    Om in aanmerking te komen voor het refundbedrag stuurt de consument de voucher met bijbehorende kassabon op naar het antwoordnummer van 4DMS in IJsselstein. De aanvragen worden vervolgens in de 4DMS applicatie digitaal verwerkt. Ook de uitbetaling van de refunds neemt 4DMS voor Unilever uit handen.
  • Rapportage
    Om de voortgang te monitoren ontvangt Unilever zowel een refundrapportage als een redemptieoverzicht. Deze bieden inzicht in het succes van de campagne.

Het resultaat

Voorraadbeheer, fulfilment, verzending van de boxen, refundverwerking en rapportages worden centraal beheerd en aangestuurd. Met de nieuw verkregen data kan Becel pro.activ opnieuw de interactie opzoeken met de consument.