ABN AMRO Kleinbedrijf maakt het zzp’ers, kleinere ondernemingen en verenigingen & stichtingen mogelijk om snel en gemakkelijk hun bankzaken te regelen.

De vraag

Steeds meer zzp’ers en ondernemers ontdekken de mogelijkheid van  lease voor de financiering van de aanschaf van bedrijfsmiddelen. Voor een ondernemer kan een nieuw bedrijfsmiddel vaak een verbreding of verbetering van de dienstverlening naar de markt betekenen. Door middel van een direct mailing heeft ABN AMRO haar klanten geïnformeerd over de mogelijkheden die lease zou kunnen bieden voor hun eigen ondernemingen.

ABN AMRO heeft 4DMS gevraagd om deze klanten na te bellen om te peilen of de mailing goed is ontvangen en of er, in één of andere vorm, interesse bestaat in de lease-oplossing voor de financiering van bedrijfsmiddelen. Indien de klant interesse heeft in een vrijblijvend vervolggesprek, wordt deze lead doorgezet naar ABN AMRO.

De oplossing

In samenwerking met ABN AMRO heeft 4DMS het belscript geschreven. Vervolgens is de belapplicatie van 4DMS ingericht voor deze nabelcampagne.

De agents van 4DMS bellen op werkdagen, ook in de avonduren, naar de klanten. In totaal worden er drie belpogingen gedaan. Via rapportages uit de belapplicatie wordt ABN AMRO op de hoogte gehouden van het verloop van de campagne.

Om snel contact op te kunnen nemen worden dagelijks de op te volgen leads doorgestuurd naar de betreffende regio van ABN AMRO.

Het resultaat

Na een belperiode van één maand is 12% van de bereikte klanten geïnteresseerd in een vervolggesprek voor het leasen van bedrijfsmiddelen. Voor een complex product is dat een mooie score.

Jan Vogel, Marketeer Kleinbedrijf:

“De samenwerking met 4DMS verloopt snel en soepel in een prettige sfeer. De nette score is zeker ook te danken aan de goede call agents.”