Retail & FMCG

Jij wilt toch ook dat de consument voor jouw merk kiest?

Veel retailers en fabrikanten zien de strijd om de consument als een haast onneembare uitdaging. Consumenten kiezen meer en meer voor huismerken, discounters en lokale producten. Tegelijkertijd werken de afhankelijkheid van de retailer en de enorme promotiedruk ook niet mee. Wil jij dat de consument voor jouw merk kiest? Dan zul je de interactie op moeten zoeken, van begin tot eind!

 

RFM als basis voor gerichte en meer individuele klantbenadering

door | 30 april 2018

Klanten segmenteren aan de hand van het RFM model

Lees verder

Integraal klantbeeld aan de basis van integere, succesvolle bedrijfsvoering

door | 20 februari 2018

Door strengere wet- en regelgeving op het gebied van privacy en allerlei bijkomende eisen als het gaat om de (controle van de) betrouwbaarheid van zowel klant (Customer Due diligence, oftewel ‘Ken je Klant’) als leverancier, wordt het steeds lastiger om je klant te leren kennen. We willen graag alles weten van onze klanten en proberen […]

Lees verder

Cor Molenaar: “Het is buigen of barsten voor retailers”

door | 15 januari 2018

Analyseer de klant en zijn gedrag en speel direct in op dat gedrag’, zegt Cor Molenaar, bekend spreker/schrijver en marketingdeskundige, tegen retailers.

Lees verder

Digitale ondertekening bij Telecomcontracten: Bespaar Kosten én Tijd!

door | 15 augustus 2017

Het afbreukrisico van abonnementen zo klein mogelijk houden als telecomaanbieder? Het antwoord is simpel: digitale ondertekening.

Lees verder

De bouwstenen van een cash refund die scoort

door | 27 januari 2016

Wilt u uw marktpenetratie verhogen? Een nieuw of vernieuwd product introduceren? De omzet een boost geven? Of e-mailadressen verzamelen om de dialoog met de consument te starten? De cash refund is voor veel vraagstukken een krachtig marketinginstrument. Voor de consument betekent een cash refund een laagdrempelige kennismaking met uw product. Zodra u over data van […]

Lees verder

Heeft u al gestunt(eld) met een cash refund actie?

door | 23 oktober 2015

Wilt u een nieuw of vernieuwd product introduceren, uw omzet een boost geven en daarnaast e-mailadressen verkrijgen om de dialoog met uw consument te kunnen starten? Dan is een cash refund actie een krachtig marketinginstrument om in te zetten. Voor de consument betekent een cash refund een laagdrempelige kennismaking met uw product. Zodra u over […]

Lees verder

Klantinteractie in de shopperjourney

door | 26 maart 2015

De consument ziet zichzelf steeds meer als een individu en is daarom minder gevoelig voor massacommunicatie. De consument verlangt van u een persoonlijke benadering in de shopperjourney. Om de consument voor uw merk te laten kiezen, moet u de interactie opzoeken. Van begin tot eind! In dit whitepaper kijken we naar de veranderde manier waarop […]

Lees verder

Het verschil tussen een spaar- en loyaliteitsprogramma

door | 20 februari 2015

Het is voor zowel de (fysieke) retailers als de fabrikanten van A-merken een uitdaging om consumenten aan zich te binden. Prijs en gemak lijken voor de consument steeds vaker de onderscheidende factoren te zijn; Unilever heeft moeite de groei te behouden, Albert Heijn verliest klanten aan Lidl en Jumbo en HEMA verkeert in zwaar weer […]

Lees verder

Shopper journey en 1-op-1 klantcontact?

door | 28 november 2014

Bij fabrikanten van food- en non-food producten groeit het belang van en de behoefte aan persoonlijk contact met de eindgebruiker. De samenwerking met, of misschien beter gezegd afhankelijkheid van, de retailers is hierbij alleen het grote spanningsveld. Bij velen heerst de angst buiten gesloten te worden zodra u als fabrikant een persoonlijke relatie aangaat met de […]

Lees verder

Merkactivatie via direct mail? Echt wel!

door | 9 september 2014

Het seizoen van het productintroductiegeweld weer losgebarsten. Dit is altijd een zeer interessante periode. Op welke trends wordt er met de nieuwe producten ingespeeld? En bovendien hoe worden de campagnes voor de productintroducties vormgegeven? In aanloop hier naar toe heb ik de afgelopen periode goed opgelet wat er al wordt gedaan. Zo werd ik aangenaam verrast […]

Lees verder

Mobiel loyaliteitsprogramma: hoe maakt u het succesvol?

door | 7 maart 2014

Bij het gros van de marketeers staat voor 2014 ongetwijfeld het opzetten van een mobiel loyaliteits- of spaarprogramma op het wensenlijstje. Of het integreren van mobiel in het reeds bestaande loyaliteitsprogramma. Dat is niet gek. Het besef voor het belang en voordeel van mobile loyalty lijkt flink te groeien. Zowel aan de zijde van de […]

Lees verder

Hoe trekt u de consument over de aankoopstreep?

door | 16 februari 2014

Sales promotions, ze zijn er in alle soorten en maten. In de afgelopen decennia hebben sales promotions hun effect meer dan bewezen. Maar in tijden van economische crisis, waarbij consuminderen een heuze trend is, neemt de concurrentie om de portemonnee van de consument toe. Dus hoe zorgt u ervoor dat u, en niet de concurrent, de […]

Lees verder

Direct marketing op maat door klantprofielen

door | 8 april 2013

Iedereen is uniek. Niemand is een nummer en iedereen heeft diverse bijzondere kanten. Voor direct marketing op maat is dat een belangrijk gegeven. Segmentatie op basis van socio-demografische factoren, gedrag en lifestyle is niet meer voldoende. Tegenwoordig draait het om drijfveren en motieven, oftewel het ‘waarom’. Als u als marketeer of inkoper het antwoord op het ‘waarom’ weet […]

Lees verder