Omnichannel marketing

Bereik klanten op het juiste moment, via het juiste kanaal.

Het groeiend gebruik van verschillende communicatiekanalen verandert ook hoe organisaties communiceren en zichzelf in de markt zetten. Steeds meer klanten verwachten – nee, eisen – een persoonlijke en interactieve benadering. Zij willen die boodschappen bovendien ontvangen in het juiste formaat, op het juiste moment en via het communicatiekanaal van hun voorkeur, met inhoud die helemaal is afgestemd op hun specifieke situatie. Dus geen generieke boodschap die voor alle klanten is gemaakt. Om de kansen die zo’n aanpak biedt te kunnen benutten, is het cruciaal om het beheer van en de processen rond de klantgegevens optimaal te organiseren.

 

Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen ‘crosschannel’, ‘multichannel’ en ‘omnichannel’?

door | 5 maart 2018

De woorden ‘single channel’, ‘multi-channel’, ‘cross-channel’ en ‘omni-channel’ worden vaak door elkaar gebruikt, afgezien wellicht van de eerste term, die ook niet zo veel voorkomt in het dagelijkse (marketing) taalgebruik. Ofschoon de verschillen op het gezicht niet zo groot lijken, gaat het wel degelijk om een zeer belangrijk onderscheid tussen deze begrippen. Het heeft alles te maken met wat je de klant aan keuzes geeft en of hij daar zelf ook nog iets in heeft te vertellen.

Lees verder