Digitale transformatie

 

Customer Lifetime Value: Welke klanten zijn het meest waard?

door | 24 september 2018

Welke klanten zijn (n)u het meest waard? Wie vertegenwoordigt de grootste waarde voor jouw organisatie? Dat hoeft niet per se die klant te zijn die één keer een grote aankoop doet en vervolgens uit beeld verdwijnt. De klant die met regelmaat terugkomt, tevreden is en daardoor klant blijft is op de langere termijn wellicht meer waard. Zowel qua economische waarde als qua loyaliteit (en dus als uithangbord voor jouw organisatie).

Lees verder

Single Customer View essentieel voor succesvolle langere Customer Lifecycle

door | 20 september 2018

In de eerste blog hebben we aangegeven hoe je de customer lifecycle oprekt en daarmee de klantwaarde (Customer Lifetime Value) vergroot. Er zijn meerdere factoren die dat proces beïnvloeden. De belangrijkste is wellicht de hoeveelheid, de kwaliteit en de beschikbaarheid van klantdata. Om te komen tot een eenduidig beeld van de klant moeten de klantgegevens […]

Lees verder

Customer Lifetime Value: Klantwaarde wordt bepaald door toegevoegde waarde die je kunt leveren

door | 16 september 2018

We kunnen het allemaal bedenken: de klant die trouw is en steeds opnieuw blijft kopen en/of diensten blijft afnemen gedurende zijn hele ‘klantcyclus’ (Customer Lifecycle) is veel waard. Dat is wat we Customer Lifetime Value noemen. In gewoon Nederlands: de waarde van de klant gedurende zijn levenscyclus bij jou als aanbieder van diensten en producten. Ooit komt er echter een eind aan die levenscyclus. De kunst is om dat einde zolang mogelijk uit te stellen. Hoe beter dat uitstel lukt, hoe groter de waarde van de klant voor jouw organisatie.

Lees verder

Er zijn genoeg valkuilen om in te lopen tijdens de customer journey

door | 24 augustus 2018

‘De grootste valkuil is misschien wel dat je denkt dat als de klant een bestelling heeft gedaan dat je daarmee klaar bent.’ Dennis Steiginga, consultant bij Impress- 4DMS, een specialist in (een deel van) de customer journey en klantcontacten. ‘Ook als de klant al bij je heeft gekocht, en misschien wel juist als dat het geval is, is het belangrijk het contact met die klant goed te onderhouden om te weten wat hij wil, wat zijn ervaringen zijn (geweest) en hoe je hem verder kunt helpen te vinden wat hij zoekt. Het ‘natraject’ hoort wel degelijk bij de customer journey.’

Lees verder

Van data naar relevante en gepersonaliseerde klantcommunicatie

door | 17 augustus 2018

We kunnen er niet meer omheen: de klant dient centraal te staan. Je hoort het overal, iedere onderneming heeft het wel ergens in zijn bedrijfsdoelstellingen staan en bij elk event wordt het belang van de klant centraal stellen benadrukt. ‘Ken je klant’, 360° klantbeeld, integraal klantbeeld, Single Customer View. De wil is er, de noodzaak wordt vaak ook erkend, maar hoe zorg je er in de praktijk voor dat je de klant écht centraal zet? Een interview met Laura van der Valk, data analist bij Impress – 4DMS.

Lees verder

RFM als basis voor gerichte en meer individuele klantbenadering

door | 30 april 2018

Klanten segmenteren aan de hand van het RFM model

Lees verder

Stinafo heeft inzicht in de mate van loyaliteit van hun donateurs

door | 16 april 2018

Stichting Nationaal Fonds het Gehandicapte Kind (Stinafo) heeft Impress – 4DMS gevraagd meer inzicht te bieden in hun klantendatabase, met als uiteindelijk doel de donateur echt centraal te kunnen zetten. Impress – 4DMS heeft dit opgepakt door een klantendashboard te bouwen waarin naast algemene klantkenmerken zoals geslacht, leeftijdsgroepen en woonplaats, het RFM model is uitgewerkt. […]

Lees verder

Data Management Platform

door | 26 december 2017

In het 4DMS Data Management Platform (DMP) brengen we de gehele klantreis (customer journey) in beeld en creëren we één volledig en overzichtelijk beeld van jouw klant (de single customer view). Het koppelen van uiteenlopende klantcontactkanalen met alle beschikbare databronnen in één platform levert een grote toegevoegde waarde: je kunt jouw klanten langs elk denkbaar kanaal (omnichannel) en mogelijk ook tegelijkertijd benaderen.

Lees verder

Iedere verzekeraar wordt een digitale verzekeraar

door | 4 oktober 2014

De verzekeringsbranche staat in het teken van digitalisering. Social, mobile, analytics en cloud (SMAC) waren al eerder gedefinieerd als trends in de verzekeringsbranche. We zien nu echter deze trends geïntegreerd worden in de bedrijfsstrategie van verzekeringsmaatschappijen. Achmea kondigde het al in hun jaarverslag aan: de organisatie transformeert naar een digitale verzekeraar. “De dynamiek in de […]

Lees verder