Wie we zijn

Waar het in marketing altijd om blijft draaien

Marketing blijft mensenwerk, ook al word je als marketeer overspoeld met nieuwe technische mogelijkheden. DMI – Impress helpt je om de nieuwste marketingautomatisering optimaal te benutten voor het doel waar het in marketing altijd om zal blijven draaien: mensen raken in het hart.

DMI – Impress is onderdeel van Impress – 4DMS

Sinds oktober 2018 maakt DMI (DM Imterface) onderdeel uit van Impress – 4DMS. Meer informatie over onze gezamenlijke dienstverlening en onze organisatie vind je op deze website.

Wat wij vinden

Alles draait om technologie

Wij zien een samenleving die individualiseert en digitaliseert. Een wereld die steeds sneller verandert. Juist daarom is het belangrijk om echt in contact met elkaar te zijn. Wij geloven dat technologie en digitalisering daarbij belangrijke instrumenten zijn.

Wat wij doen

Omdat ieder contactmoment telt

Wij bedenken en ontwikkelen oplossingen voor onze opdrachtgevers die invulling geven aan het automatiseren, optimaliseren en beheren van complexe, datagedreven en omnichannel klantcommunicatiestromen.

Onze services

Het multidisciplinaire marketingteam van Impress - 4DMS begeleidt opdrachtgevers met de volledige uitvoering van marketingcampagnes.

Data management

Haal het allerbeste uit klantdata.

Campagne management

Jouw campagnes, perfect uitgevoerd.

Marketing automation

Alle communicatiekanalen, perfect gesynchroniseerd.

Marketing operations

Haal een optimaal rendement uit marketingcampagnes.

Financial communications

Betrouwbare verwerking van uw financiële communicatie.

Publishing services

Efficiënte productieprocessen voor uw uitgaven.

Blog

Wij schrijven over thema’s die spelen bij onze klanten

De grote marketing-uitdagingen van het digitale tijdperk

Marketing in de 21e eeuw is niet meer wat het was. Tegenwoordig draait het om data, technologie en de steeds veeleisender consument. We zetten voor vier branches op een rij wat er vandaag de dag aan uitdagingen op je afkomt. Hoe herkenbaar zijn ze voor jou?

Trend: Next Best Action marketing

Tijdens de DDMA Data Dag op 24 januari 2019 kwamen verschillende trends of ‘hot topics’ voorbij. Denk aan customer experience, voorspellen van klantgedrag, personalisatie, customer relationships, insights driven gaan werken, 1-op-1 communicatie, lifetime value, relevantie en engagement. Het draait allemaal om je klanten zo goed mogelijk te bedienen en een stevige relatie op te bouwen met je klanten, zodat ze “levenslang” klant blijven. Een begrip wat op de Data Dag ook diverse keren voorbij kwam is “Next Best Action marketing”. In deze blog gaan we nader in op dit begrip. Waar draait het om bij ‘Next Best Actions’, welke betekenis hangt eraan en hoe kun je het toepassen in de praktijk?

‘Kansen die je krijgt oppakken.’

Impress – 4DMS directeur Marcel Kranenburg is een tevreden man. De afgelopen periode was – en is eigenlijk nog steeds – hectisch. ‘Maar als zich een kans voordoet om je te versterken dan moet je die meteen oppakken.’ Versterken gaat in dit geval over de overname van DM Interface (dat verder gaat onder de naam: DMI – Impress), een sterke en innovatieve speler op het gebied van marketing automation, precies zoals Impress – 4DMS zich dat ten doel heeft gesteld.

Impress BV neemt marketing servicebureau DM Interface over.

Almere – DM Interface uit Almere is per 22 oktober 2018 onderdeel van het Woerdense Impress BV. Met deze strategische overname versterkt Impress haar toekomstige marktpositie op het gebied van klantcommunicatie. DM Interface zal verder gaan onder de naam “DM Interface – Impress”.

Customer Lifetime Value: Welke klanten zijn het meest waard?

Welke klanten zijn (n)u het meest waard? Wie vertegenwoordigt de grootste waarde voor jouw organisatie? Dat hoeft niet per se die klant te zijn die één keer een grote aankoop doet en vervolgens uit beeld verdwijnt. De klant die met regelmaat terugkomt, tevreden is en daardoor klant blijft is op de langere termijn wellicht meer waard. Zowel qua economische waarde als qua loyaliteit (en dus als uithangbord voor jouw organisatie).

Customer Lifetime Value: Klantwaarde wordt bepaald door toegevoegde waarde die je kunt leveren

We kunnen het allemaal bedenken: de klant die trouw is en steeds opnieuw blijft kopen en/of diensten blijft afnemen gedurende zijn hele ‘klantcyclus’ (Customer Lifecycle) is veel waard. Dat is wat we Customer Lifetime Value noemen. In gewoon Nederlands: de waarde van de klant gedurende zijn levenscyclus bij jou als aanbieder van diensten en producten. Ooit komt er echter een eind aan die levenscyclus. De kunst is om dat einde zolang mogelijk uit te stellen. Hoe beter dat uitstel lukt, hoe groter de waarde van de klant voor jouw organisatie.

Er zijn genoeg valkuilen om in te lopen tijdens de customer journey

‘De grootste valkuil is misschien wel dat je denkt dat als de klant een bestelling heeft gedaan dat je daarmee klaar bent.’ Dennis Steiginga, consultant bij Impress- 4DMS, een specialist in (een deel van) de customer journey en klantcontacten. ‘Ook als de klant al bij je heeft gekocht, en misschien wel juist als dat het geval is, is het belangrijk het contact met die klant goed te onderhouden om te weten wat hij wil, wat zijn ervaringen zijn (geweest) en hoe je hem verder kunt helpen te vinden wat hij zoekt. Het ‘natraject’ hoort wel degelijk bij de customer journey.’

Van data naar relevante en gepersonaliseerde klantcommunicatie

We kunnen er niet meer omheen: de klant dient centraal te staan. Je hoort het overal, iedere onderneming heeft het wel ergens in zijn bedrijfsdoelstellingen staan en bij elk event wordt het belang van de klant centraal stellen benadrukt. ‘Ken je klant’, 360° klantbeeld, integraal klantbeeld, Single Customer View. De wil is er, de noodzaak wordt vaak ook erkend, maar hoe zorg je er in de praktijk voor dat je de klant écht centraal zet? Een interview met Laura van der Valk, data analist bij Impress – 4DMS.