Goede doelen

Wilt u het hart van uw donateur winnen?

De donateur en het landschap van fondsenwerving zijn veranderd. U staat daarom voor een keuze: gaat u links of rechts? Het aantal initiatieven blijft groeien, maar de bereidheid van de (potentiële) donateur tot ‘geven’ daalt. Hoe speelt u in op deze ontwikkelingen?

Samen nemen wij de (potentiële) donateur mee in uw verhaal. Dit kan bijvoorbeeld met onze donateursdatabase- en emailmarketingoplossing.

Zo communiceert u continu met uw achterban en bouwt u tegelijkertijd een nuttig en bruikbaar donateursprofiel op.

 
 

Donateur- en incassobeheer

Als goededoelenorganisatie beschikt u over een flinke database met donateurs, uiteenlopend van mensen die eenmalig een gift hebben gedaan tot grote ‘corporates’ die enkele malen een forse bijdrage hebben gedaan. Maar hoe activeer je deze donateurs nou campagnematig en hoe houd je het overzicht?

Elke fondsenwerver weet dat je donateurs niet over één kam kunt scheren. Het is zinloos om particulieren te benaderen voor grote business-samenwerkingen en je moet begunstigers niet lastig vallen als ze net een paar weken daarvoor al een bijdrage hebben geleverd. Om inzicht te krijgen in ‘hoe’ je welke type donateur het beste kunt benaderen, is het van vitaal belang om het ‘klantgedrag’ van alle gebruikers goed bij te houden. Een centraal systeem, speciaal ontwikkeld voor fondsenwervers, is daarvoor een ideale oplossing.

Zo’n database biedt goededoelenorganisaties een volledig overzicht van alle contacten en donateurs (zakelijk en particulier), maakt het mogelijk om selecties te maken voor marketingcampagnes en houdt ook bij hoe de respons is op deze acties. Door systemen slim en veilig aan elkaar te koppelen kunnen volledige incasso-trajecten, mailingcampagnes en externe databases samenwerken, waardoor er naast een beter klantgedrag ook een flinke tijdsbesparing gerealiseerd wordt.

Perfect uitgevoerde campagnes

Het multidisciplinaire marketingteam van Impress – 4DMS begeleidt opdrachtgevers met de volledige uitvoering van marketingcampagnes. Kenmerkend hierin zijn: een snelle Time to Market, slimme keuzes voor de middelen en de communicatiekanalen en een scherp oog voor effectiviteit en rendement.

Terwijl de data-analisten zorgen voor foutloze en verrijkte klantbestanden, zijn de ontwikkelaars en ontwerpers al druk bezig met het bedenken en inrichten van landingspagina’s, emailboodschappen en marketing automation. De specifieke voor uw organisatie aangewezen projectmanagers zorgen ervoor dat de hele campagne op rolletjes loopt. Het resultaat: perfect uitgevoerde campagnes.

Emailmarketing

Zo is emailmarketing voor goede doelen een uitgelezen mogelijkheid om donateurs te informeren en aan uw organisatie te binden. U krijgt inzicht in wie uw (potentiële) donateur is en wat hen drijft. Impress – 4DMS helpt u met het verzamelen van emailadressen en het verrijken van het donateursprofiel. We ontwerpen, realiseren en versturen voor u diverse e-mails zoals nieuwsbrieven of actiemails.

Uw email wordt altijd voorzien van een duidelijke call-to-action. Hierbij kunt u denken aan het genereren van aanvullende donaties of het tekenen van een petitie. Uiteraard zijn de emails goed leesbaar op tablet en smartphone. Ten slotte maken heldere rapportages monitoring en bijsturing mogelijk.

Geïntegreerd in alle kanalen

Het groeiend gebruik van verschillende communicatiekanalen, verandert ook hoe u met uw organisatie communiceert met uw donateurs en uzelf in de markt zet. Uw relaties verwachten een persoonlijke, relevante en interactieve benadering. Zij willen boodschappen ontvangen in het juiste formaat, op het juiste moment en via het kanaal van hun voorkeuren, met inhoud die is afgestemd op hun specifieke situatie en die niet generiek voor al uw donateurs is gemaakt. Dat vereist dat uw boodschap geïntegreerd is in alle kanalen.

Omnichannel campagnes

Het succes van uw behouds- of wervingscampagne wordt bepaald door een relevante boodschap én de inzet van de juiste kanalen. Met onze crossmediale aanpak communiceert u met uw doelgroep over resultaten, nieuwe projecten en events. Hiervoor maken we gebruik van de unieke kracht van email, web, mobile, social, direct mail en call. Impress – 4DMS kan voor u het gehele traject uit handen nemen. Ook het verwerken van de respons of het verzenden van welkomstbrieven. Door diverse rapportagemogelijkheden bent en blijft u nauw betrokken bij de voortgang van uw campagne.

Uitdagingen

  • Klantdata? Die staat in verschillende tools en Excelsheets. Geen idee hoe ik dat moet koppelen.
  • Mijn campagnes renderen op zich goed, maar hoe zorg ik nou toch dat de ROI blijft stijgen?
  • Mijn directeur vroeg mij hoeveel unieke klanten wij nu eigenlijk hebben. Hoe moet ik dat nu weten?

There are two ‘i’s’ in Fundraising – they should stand for inspiration and innovation, not imitation and irritation.

Brits auteur, spreker en consultant op het gebied van fondsenwerving

Jouw extra marketingteam.

Het multidisciplinaire marketingteam van Impress - 4DMS werkt samen met opdrachtgevers, hun bureaus en leveranciers aan de optimalisatie van marketingprocessen en de uitvoering van marketingcampagnes. Wij begeleiden de digitale transformatie, van implementatie tot executie. Snel, wendbaar en resultaatgericht. Creatie en strategie zijn belangrijk, maar een perfecte uitvoering is cruciaal. Veilig, meetbaar en geoptimaliseerd.

Onze missie.

Campagnes met échte impact vragen om de perfect op maat gemaakte én gepersonaliseerde klantreis. Datadriven, omnichannel en geautomatiseerd. Samen streven we naar de ultieme klantbeleving, zodat ieder contactmoment telt. Een geïntegreerd klantbeeld, vertaald naar relevante een-op-een communicatie op alle contactmomenten met een uitmuntende conversie. Wij hebben er de beste tools én beste mensen voor.

Jouw uitdagingen?

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?