Retail & FMCG

Jij wilt toch ook meer offline en online bezoek en aankoopbeslissingen (conversie) realiseren?

De keuzes die je het komende jaar maakt, zijn allesbepalend: kiest de consument voor jou óf voor je concurrent? Hij kan zijn euro maar één keer uitgeven. Om ervoor te zorgen dat dit bij jou gebeurt, moet je voldoen aan de hoge verwachtingen van de klant. Hoe zorg je er nu voor dat die klant naar jouw fysieke winkel of webwinkel (webshop) komt én iets koopt? Weten wat de klant drijft en 1-op-1-communicatie via alle denkbare communicatiekanalen (crossmediaal) is niet langer een optie, maar een eis.

Belonen is een bewezen aanpak voor klantbehoud. Een loyaliteitsprogramma is hiervoor bij uitstek geschikt. Een klantendatabase met daarin alle relevante gegevens over de aankopen en het gedrag van klanten mag dan niet ontbreken. Impress – 4DMS helpt je met de opzet en het beheer daarvan. Verder faciliteren we de interactie met de consument via bijvoorbeeld email, direct mail (DM) of met marketingacties via de mobiele telefoon of andere mobiele apparaten. We kunnen ook direct en persoonlijk telefonisch contact leggen met klanten vanuit ons eigen klantcontactcentrum (callcenter). Het proces van incasso, uitbetaling en uitvoering (fulfilment) is bij ons ook in goede handen.

Lees het whitepaper “Klantinteractie in de shopperjourney”

In dit whitepaper kijken we naar de veranderende manier waarop klanten met elkaar én met jou als merk communiceren. En hoe je deze informatie kunt gebruiken om de keuze van de klant te kunnen beïnvloeden. Daarvoor grijpen we terug naar een aantal interessante modellen en praktijkervaringen.

 
 

Loyalty­programma's

Een klantloyaliteitsprogramma is een middel om de klantrelatie te versterken. We werken met jou als onze opdrachtgever samen om te bepalen wat de binding (loyalty) voor jouw klanten en jouw organisatie is. Op basis van klantinzichten ontwikkelen we het geraamte van een succesvol klantloyaliteitsprogramma (customer loyalty program): visie, de kosten/batenanalyse (business case), doelstellingen en het ontwikkelen van een waardepropositie, het raamwerk (construct) en een creatief strategisch concept.

1-op-1 communicatie voor merkactivatie

Met 1-op-1 communicatie vergroot je de voorkeur van de consument voor jouw merk. Consumenten vinden het prettig om informatie te krijgen over (nieuwe) producten die aansluiten op hun interesses. Of een uitnodiging voor een event waar jouw merk aanwezig is. Impress – 4DMS helpt je bij 1-op-1 communicatie voor merkactivatie. Vanzelfsprekend zetten we hiervoor uiteenlopende kanalen in zoals social media, e-mail, DM of web.

Één tool voor geld-terug-acties

Voor zogenaamde geld-terug-acties (cash refunds) zijn veel klanten in de regel heel gevoelig, mits goed uitgevoerd en met vooral groot gemak voor de klant. Dat gaat het best als je maar één instrument hoeft te gebruiken. Met onze CashRefunds-optie kun je eenvoudig geld-terug-acties realiseren en gegevens verzamelen van jouw klanten. In tegenstelling tot wat bij veel andere instrumenten voor geld-terug-acties (cashback tools) wel het geval is, hoeft de actie niet te eindigen na het uitkeren van het beloofde bedrag of product (refunds). Wij kunnen je daarin adviseren, begeleiden en ontzorgen bij het aangaan van de dialoog die daarna volgt. Zo profiteer je van:

  • Meer merkbinding
  • Hoge afzetvolume op korte en lange termijn
  • Korte doorlooptijden bij de implementatie

Customer Lifetime Management

Welke eisen stelt de consument tegenwoordig aan zijn communicatie met bedrijven? Het contact moet op de tijd plaatsvinden die hem schikt, hij moet er iets aan overhouden, het moet makkelijk gaan en zijn klantervaring daarna nóg beter maken. En het bedrijf moet zijn data zo kunnen gebruiken dat de service aan hem nóg persoonlijker wordt. Selligent Marketing Cloud vat die eisen in vijf woorden samen: timely, rewarding, convenient, amplifying, enriching.

Een voorbeeld is de consument die net uit eten is geweest en op de terugweg drie punten op zijn loyaliteitsprogramma krijgt bijgeboekt. Hij proeft het toetje bij wijze van spreken nog op de tong, zodat zijn waardering voor het restaurant verder stijgt. Door de punten te accepteren, gaat hij er ook mee akkoord dat het restaurant hem mag mailen en sms’en. Met als resultaat een mailtje met een aanbieding voor een gratis drankje tijdens happy hour – en de belofte van nog meer punten als hij vrienden aanbeveelt. Het gebeurde allemaal op het moment dat de consument er het meest open voor stond, hij kreeg de meerwaarde direct in het handje en het verliep allemaal snel en moeiteloos. Het bedrijf verrijkte zijn klantprofiel intussen met zijn telefoonnummer en socialmedia-gegevens.

Het is buigen of barsten voor retailers

Cor Molenaar

Jouw extra marketingteam.

Het multidisciplinaire marketingteam van Impress - 4DMS werkt samen met opdrachtgevers, hun bureaus en leveranciers aan de optimalisatie van marketingprocessen en de uitvoering van marketingcampagnes. Wij begeleiden de digitale transformatie, van implementatie tot executie. Snel, wendbaar en resultaatgericht. Creatie en strategie zijn belangrijk, maar een perfecte uitvoering is cruciaal. Veilig, meetbaar en geoptimaliseerd.

Onze missie.

Campagnes met échte impact vragen om de perfect op maat gemaakte én gepersonaliseerde klantreis. Datadriven, omnichannel en geautomatiseerd. Samen streven we naar de ultieme klantbeleving, zodat ieder contactmoment telt. Een geïntegreerd klantbeeld, vertaald naar relevante een-op-een communicatie op alle contactmomenten met een uitmuntende conversie. Wij hebben er de beste tools én beste mensen voor.

Jouw uitdagingen?

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?