Als leasemaatschappij heeft u niet meer alleen te maken met bedrijven die hun complete wagenpark bij u leasen. Het gaat inmiddels steeds vaker om private lease door consumenten. Daardoor neemt het aantal leasecontracten dat u afsluit toe. Als u een leasecontract afsluit, wilt u weten met wie u in zee gaat. U vraagt daarom veel informatie aan uw klanten en toetst deze met verificaties. Maar hoe zorgt u dat u het ondertekende leasecontract inclusief alle verificaties netjes op tijd en volledig terug ontvangt? Dat kan via online ondertekenen.

Een berijder van een leaseauto laten langskomen of een leasecontract per post sturen: het is beide niet meer nodig als u kiest voor online ondertekenen. Dat werkt eenvoudig en snel, zowel voor u als uw klant.

Het enige wat de klant moet hebben is een e-mailadres en webbrowser. U verzendt het contract per mail en uw klant ondertekent het digitaal. Dat kan op de pc of laptop thuis, maar ook op andere devices. Door gebruik te maken van een erkende online ondertekentechniek, is het resultaat een digitale krabbel met dezelfde wettelijke waarde als een contract met een natte handtekening.

Vele vormen van verificatie

Verificatie is bij leasecontracten vaak gewenst. Via een iDEAL-verificatie controleert u of het IBAN-nummer van uw klant juist is. U vraagt dan om een betaling van 0,01 euro via iDEAL aan uw relatie of u laat een foto van de bankpas toevoegen.

Via SMS-verificatie voorkomt u dat het document is te openen door een ander persoon dan uw klant. Naast een e-mail met een link naar een beveiligde omgeving ontvangt de relatie een pincode in een sms-bericht. Die is nodig om toegang te krijgen tot de persoonlijke beveiligde omgeving. ID-verificatie is mogelijk door eenvoudig een foto met de smartphone te maken en toe te voegen aan het contract. Tot slot is verificatie door een beveiligingsvraag mogelijk.

Check, check, dubbelcheck

Bijhouden of het contract wel of niet ondertekend is? Ook dat is makkelijk. In een beheerportal controleert u de status van het contract. Is de mail geaccepteerd? Geopend? Is er een reminder nodig? In de beheerportal kunt u bovendien alle ondertekende contracten terugvinden en toegangsrechten regelen voor uw collega’s. Getekende contracten kunt u ook automatisch opslaan in uw CRM-systeem en koppelen aan de klantkaart.

Voordelen op een rij

Nog even de voordelen van het online ondertekenen van leasecontracten op een rij:

  • Onvolledige contracten zijn verleden tijd door digitale controles op de velden.
  • U verkort doorlooptijden doordat de contracten automatisch digitaal worden gearchiveerd in de klantkaart.
  • U heeft volledig zicht op de status van het ondertekenproces.

Benieuwd hoe u met digitaal ondertekenen op kosten kunt besparen en doorlooptijden kunt verkorten? Praat dan geheel vrijblijvend met onze consultants of kijk op YourContract.nl

Dit artikel verscheen eerder op YourContract.nl

Ontdek de voordelen van digitaal ondertekenen!

Abonneer je op "In Contact"

De nieuwsbrief van 4DMS, met inhoud over de thema's die ons - en onze klanten- in het dagelijkse leven bezig houden.
  • Met het verzenden van dit formulier ga je akkoord met het abonneren op de nieuwsbrief " In Contact" van Impress - 4DMS. Jouw gegevens zullen wij verwerken volgens ons Privacy Statement.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.