Met alleen ‘de klant centraal stellen’ komt u er niet. Het wordt door te veel organisaties geïnterpreteerd als het uitbesteden van een klantonderzoekje waarbij er gekeken wordt naar gemiddelde uitkomsten, die vervolgens als standaard gehanteerd worden. De klant is weliswaar centraal gezet in de organisatie, maar daarmee houdt het op. Klanten anno nu denken: zorg maar dat u in mijn omgeving past.

Met ‘Aanbod op Maat’ van Energie-Nederland en ACM hebben de energieleveranciers een extra motivatie om meer naar de omgeving van hun klanten te bewegen. Vanaf 1 juli 2015 moet elk aanbod aan consumenten om over te stappen van energiebedrijf begrijpelijk en vergelijkbaar zijn. Alleen dan kunnen consumenten kiezen voor het aanbod dat het beste bij hen past. Met een aanbod op maat wordt voorkomen dat de energierekening in werkelijkheid heel anders is dan op basis van het aanbod verwacht werd.

Energie aanbod op maat
Vanaf nu wordt dus niet meer gewerkt met schattingen op basis van gemiddeld verbruik of op basis van gezinsgrootte of type huis. Er worden passende aanbiedingen gedaan, waarbij de energieleveranciers gebruik kunnen maken van het daadwerkelijke verbruik van elektriciteit en gas van iedere klant.

Voor de energiemaatschappijen betekent dat:

  • Per klant of prospect rekening gehouden moet worden met meer dan 100 variabelen.
  • Alle communicatiekanalen moeten worden aangepast, zoals e-mail en de online bestelstraat.
  • De aanbieding aan de klant moet over alle communicatiekanalen heen gelijk zijn.
  • Al het personeel moet geïnstrueerd worden in het geven van een aanbod op maat.

Aan u de uitdaging: zorg dat u in de omgeving past van de klant.

4DMS heeft voor haar energieklanten bijgedragen aan het optimaliseren van de 1-op-1 communicatieprocessen rondom ‘Aanbod op Maat’. Meer weten over onze aanpak en resultaten? We voorzien u graag van advies.

 

Abonneer je op "In Contact"

De nieuwsbrief van 4DMS, met inhoud over de thema's die ons - en onze klanten- in het dagelijkse leven bezig houden.
  • Met het verzenden van dit formulier ga je akkoord met het abonneren op de nieuwsbrief " In Contact" van Impress - 4DMS. Jouw gegevens zullen wij verwerken volgens ons Privacy Statement.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.