Blog 4DMS

19okt
GDPR voordelen

Nieuwe GDPR privacywetgeving biedt juist grote kansen!

4DMS

De nieuwe privacywetgeving hangt als een soort zwaard van Damocles boven de markt: wie gaat het op tijd halen en wie niet? Wie is in staat orde op zaken te stellen in zijn data en wie haakt definitief af? Heeft u al eens bedacht dat dit misschien wel hét moment is om grote stappen voorwaarts te zetten? Betere grip op data betekent immers betere kwaliteit van de data en (dus) betere marketing. Daarmee creëert u bij uw klanten bovendien een goed gevoel: het gevoel dat ze serieus worden genomen.

Lees meer
01sep
Datakwaliteit

Niets zo vluchtig als kwaliteit van data

4DMS

De mensen die zich binnen een bedrijf of organisatie bezig houden met zaken als Datawarehousing, Business Intelligence en Analytics bestaan bij de gratie van de datakwaliteit van de verstrekte informatie die ze kunnen leveren. Die datakwaliteit is cruciaal voor een succesvolle marketing (en verkoop)strategie. Je wilt immers op een persoonlijke manier contact onderhouden met de […]

Lees meer
29aug
Online handtekening Energiecontracten: De voordelen - 4DMS

De Voordelen van een online handtekening bij Energiecontracten

4DMS

Met een online handtekening onder Energiecontracten is het mogelijk om uw klanten te voorzien van extra service. Daarnaast is het efficiënt én snel!

Lees meer
21aug
Digitaal ondertekenen van onderwijscontracten: efficiënt én snel. Voorkom administratieve rompslomp!

Einde aan papierwinkel door digitaal ondertekenen praktijk- en onderwijsovereenkomsten

4DMS

Digitaal ondertekenen van onderwijscontracten: efficiënt én snel. Voorkom administratieve rompslomp!

Lees meer
17aug
GDPR

GDPR; Waarmee moet u rekening houden?

4DMS

Sinds de zomer van 2016 is op Europees niveau de General Data Protection Regulation (GDPR) in gang gezet om de individuele eigenaar van persoonsgegevens meer bescherming te bieden. In Nederland is deze wetgeving bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dit is feitelijk de opvolger van de wet Bescherming Persoonsgegevens. De wet Meldplicht Datalekken is […]

Lees meer
15aug
Digitale ondertekening bij Telecomcontracten: Efficiënt én Snel

Digitale ondertekening bij Telecomcontracten: Bespaar Kosten én Tijd!

4DMS

Het afbreukrisico van abonnementen zo klein mogelijk houden als telecomaanbieder? Het antwoord is simpel: digitale ondertekening.

Lees meer
11aug
Digitale handtekening onder uw huurcontract: rechtsgeldig én snel

Digitale handtekening onder uw huurcontract: rechtsgeldig én snel

4DMS

Laat uw huurcontracten voorzien van een digitale handtekening, dit scheelt zeeën aan tijd.

Lees meer
07aug
Uw leasecontracten online laten ondertekenen: eenvoudig én snel

Online ondertekenen levert snel en eenvoudig een ondertekend leasecontract op

4DMS

Laat uw leasecontracten voorzien van een digitale handtekening en verkort onder andere de doorlooptijd hier aanzienlijk mee!

Lees meer
02aug
Digitaal ondertekenen in de uitzendbranche: Een fluitje van een cent

Digitaal ondertekenen in de uitzendbranche: Een fluitje van een cent

4DMS

De digitalisering heeft ook de uitzendbranche bereikt. Laat uw flexcontracten digitaal ondertekenen, zonder te veel tijd kwijt te zijn aan administratieve rompslomp!

Lees meer
29mei
werving van studenten

Vier gouden tips voor ROC’s voor de werving van studenten

4DMS

De strijd om de werving van studenten is heviger dan ooit in ROC-land. Hoe bereikt u de potentiële student? En hoe begeleidt u ze naar de juiste studiekeuze? Welke middelen en kanalen zet u daarvoor in?

Lees meer
23mei
Data Management Platform

De Voordelen & Valkuilen van het ‘Data Management Platform’

4DMS

Bedrijft u marketing op een ‘onderbuikgevoel’? Neemt u de verschillende marketing beslissingen nog steeds zonder een cijfermatige onderbouwing? Of werkt u al met data maar zijn de databases niet up-to-date of zelfs niet aan elkaar gekoppeld?

Lees meer
30jan
Inbox placement e-mails

Verhoog de inbox placement van uw e-mails

4DMS

E-mailproviders voeren een hevige strijd om spammers, scammers en verzenders van phishing-mails buiten de deur te houden. Iedereen kan het slachtoffer worden van dergelijke louche types. Door steeds strengere controles bereikt echter één op de vijf legitieme mails nooit de inbox van de ontvanger. Hoe staat het met uw inbox placement? De hoeveelheid e-mails die […]

Lees meer
25okt

E-mailmarketing: de 5 grootste don’ts

4DMS

E-mailmarketing is nog altijd één van de populairste marketingtools. Toch worden er nog veel fouten gemaakt door marketeers bij de invulling ervan. En daardoor lopen zij – onnodig – veel conversie mis. Wat zijn de meest gemaakte missers? Amerikaans onderzoek toont aan dat maar liefst 91 procent van de gebruikers van de ruim vier miljard […]

Lees meer
28sep
Onderwijs

Datagedreven communiceren bij leerlingenwerving

4DMS

De strijd om de roc-student is heviger dan ooit. Het begeleiden van de potentiële student naar de juiste studiekeuze en dus naar studiesucces speelt een belangrijke rol. Het gebruik van beschikbare data is een belangrijk hulpmiddel in de communicatie. De ov-regeling voor mbo-scholieren is versoepeld. Scholieren kijken verder dan hun eigen woonplaats, waardoor roc’s een […]

Lees meer
27jul

Waarom 2017 het jaar van customer data platforms wordt

4DMS

In 2013 heeft er een nieuwe categorie genaamd customer data platforms – ook bekend als CDP – zijn intrede gedaan in de marketing. Vier jaar later verwachten wij een explosieve groei in het aantal implementaties. Een customer data platform is in onze ogen dé tool voor marketeers om elke individuele klant of potentiële klant centraal […]

Lees meer
13jul
overstappen_naar_digitaal_ondertekenen

U wilt overstappen naar digitaal ondertekenen. En nu?

4DMS

De mate van succes en de voordelen van digitaal ondertekenen worden bepaald door de keuze voor het product. En dus voor de leverancier. Producten voor digitaal ondertekenen kunnen uiteenlopen van handmatig een contract uploaden en versturen tot het volledig integreren en automatiseren van de workflow met uw bestaande systemen. Maar ook in de toegang tot […]

Lees meer
15jun
tien-tips-opmaak-design-email-template

Tien tips voor opmaak & design van uw e-mail template

4DMS

E-mailmarketing is al jaren een vast begrip in de marketingstrategie van veel bedrijven. Een groot deel van de mensen ontvangt dan ook meerdere e-mails. De grote vraag is: hoe valt u op tussen al dit geweld met een unieke e-mail template? Maar liefst 80 procent van de mensen verwijdert direct slecht ontworpen e-mails. In deze blog leest u […]

Lees meer
24feb
Service-call

De service-call: het communicatiemiddel bij uitstek

4DMS

Telemarketing wekt bij het horen van de term al irritatie op. Telemarketeers bellen volgens velen altijd ongelegen en bieden producten of diensten aan waarin u toch al voorzien bent. Deelt u deze mening? Ondanks het pusherige imago is telemarketing een goed middel voor 1-op-1 communicatie met de klant en dan wel in de vorm van […]

Lees meer
27nov
De toepassing van neuromarketing

Is ons onbewuste ons te slim af?

4DMS

In oktober 2015 heeft 4DMS samen met Geert Venhuizen (Admetis) een kennissessie over neuromarketing georganiseerd. Spreker Enno van Rhijn (Mellowpark) heeft naderhand een interessante blog geschreven: is ons onbewuste ons te slim af? Is dit waar? “Neuromarketing heeft ons vakgebied op z’n kop gezet. Door in het brein van de consument te kijken, kunnen we […]

Lees meer
23okt

Heeft u al gestunt(eld) met een cash refund actie?

4DMS

Wilt u een nieuw of vernieuwd product introduceren, uw omzet een boost geven en daarnaast e-mailadressen verkrijgen om de dialoog met uw consument te kunnen starten? Dan is een cash refund actie een krachtig marketinginstrument om in te zetten. Voor de consument betekent een cash refund een laagdrempelige kennismaking met uw product. Zodra u over […]

Lees meer
07aug

Maakt marketing automation campagnes minder persoonlijk?

4DMS

Marketing automation is een groeiende markt, want marketing automation maakt het omzetten van leads naar klanten op een efficiënte – en in veel gevallen – snelle manier mogelijk. Door middel van event- en/of gedrag gedreven content worden de leads automatisch gevoed. Op dit moment wordt marketing automation met name binnen e-mailmarketing toegepast en bij andere enkelvoudige […]

Lees meer
30jun
Aanbod op maat

‘Aanbod op Maat’ is het nieuwe ‘Klant Centraal’

4DMS

Met alleen ‘de klant centraal stellen’ komt u er niet. Het wordt door te veel organisaties geïnterpreteerd als het uitbesteden van een klantonderzoekje waarbij er gekeken wordt naar gemiddelde uitkomsten, die vervolgens als standaard gehanteerd worden. De klant is weliswaar centraal gezet in de organisatie, maar daarmee houdt het op. Klanten anno nu denken: zorg […]

Lees meer
28apr
Push notifications

Van pull weer terug naar push (notifications)?

4DMS

Een veelgevraagd feature binnen mobiele apps is het verzenden van push notifications. Niet zo gek. Met push notifications stuurt u persoonsgerichte content naar uw app-gebruikers met als resultaat: meer conversie of betrokkenheid. Door nieuwe ontwikkelingen gaan push notifications een nóg grotere rol spelen voor u als marketeer. Toestemming voor push berichten Uit de nieuw verschenen […]

Lees meer
11mrt
E-mailcontent

E-mailcontent die scoort!

4DMS

Het succes van een e-mail wordt bepaald door diverse factoren, zoals de strategie, het design en niet te vergeten de content. Wij delen graag onze kennis met u hiervoor. In deze eerste blog bespreken wij vier tips voor de content in uw e-mail voor het verbeteren van uw e-mailresultaten. Waarover mag u met de ontvanger […]

Lees meer
20feb
Verschil spaar en loyaliteitsprogramma

Het verschil tussen een spaar- en loyaliteitsprogramma

4DMS

Het is voor zowel de (fysieke) retailers als de fabrikanten van A-merken een uitdaging om consumenten aan zich te binden. Prijs en gemak lijken voor de consument steeds vaker de onderscheidende factoren te zijn; Unilever heeft moeite de groei te behouden, Albert Heijn verliest klanten aan Lidl en Jumbo en HEMA verkeert in zwaar weer […]

Lees meer
27jan
Ledenbehoud fitness

Wordt 2015 het jaar van de fitnessbranche?

4DMS

Het nieuwe jaar staat voor de deur, dus goede voornemens worden voorzichtig weer naar elkaar uitgesproken. Afvallen staat al lange tijd op een dikke nummer één, gevolgd door minder druk maken op twee en meer sporten/bewegen op drie. Naar mijn idee zijn afvallen en meer sporten/bewegen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Tenzij er dit jaar écht […]

Lees meer
11dec
Adaptive responsive design hybrid coding

Van adaptive via responsive naar het nieuwe hybrid coding

4DMS

E-mail is één van de disciplines binnen marketing die de laatste jaren in een nieuwe fase van volwassenheid terecht is gekomen. Niet langer meer geldt ‘one size fits all’, maar ‘a size that fits’. Dat geldt voor zowel de content als de opmaak. Ruim vijftien jaar geleden heeft fluid design al z’n intrede gedaan, maar […]

Lees meer
28nov
shopper journey en coca cola

Shopper journey en 1-op-1 klantcontact?

4DMS

Bij fabrikanten van food- en non-food producten groeit het belang van en de behoefte aan persoonlijk contact met de eindgebruiker. De samenwerking met, of misschien beter gezegd afhankelijkheid van, de retailers is hierbij alleen het grote spanningsveld. Bij velen heerst de angst buiten gesloten te worden zodra u als fabrikant een persoonlijke relatie aangaat met de […]

Lees meer
04okt
Digitale verzekeraar - drive like a girl

Iedere verzekeraar wordt een digitale verzekeraar

4DMS

De verzekeringsbranche staat in het teken van digitalisering. Social, mobile, analytics en cloud (SMAC) waren al eerder gedefinieerd als trends in de verzekeringsbranche. We zien nu echter deze trends geïntegreerd worden in de bedrijfsstrategie van verzekeringsmaatschappijen. Achmea kondigde het al in hun jaarverslag aan: de organisatie transformeert naar een digitale verzekeraar. “De dynamiek in de […]

Lees meer
09sep
Merkactivatie via direct mail

Merkactivatie via direct mail? Echt wel!

4DMS

Het seizoen van het productintroductiegeweld weer losgebarsten. Dit is altijd een zeer interessante periode. Op welke trends wordt er met de nieuwe producten ingespeeld? En bovendien hoe worden de campagnes voor de productintroducties vormgegeven? In aanloop hier naar toe heb ik de afgelopen periode goed opgelet wat er al wordt gedaan. Zo werd ik aangenaam verrast […]

Lees meer
29aug
Gesegmenteerd e-mails

Hoe start u met gesegmenteerd e-mailen?

4DMS

Gesegmenteerd e-mails versturen. Iedereen roept het, we willen het allemaal, maar we hebben allemaal moeite ermee te beginnen. Zoals we in onze vorige blog hebben aangegeven vormen interne silo’s een groot probleem. Maar ook een goede samenwerking met de IT- afdeling is erg belangrijk. Voordat u kunt beginnen met bouwen moet u echter eerst goed nadenken […]

Lees meer
16jun

Op korte termijn resultaten boeken met een landingspagina

4DMS

“Big data” is een populaire kreet en zal nog vaak genoemd worden. Bedrijven zoals Albert Heijn en ING zijn exemplarische voorbeelden van organisaties met ontzettend veel klanten en terabytes aan klantdata. Zij vergaren op de juiste momenten klantdata en slaan dit centraal op. Albert Heijn heeft in 2013 de nieuwe bonuskaart geïntroduceerd waardoor de consument […]

Lees meer
08mei
Customer lifecycle

De customer lifecycle begint met een warm welkom

4DMS

Bij menig bedrijf wordt er gekeken naar de customer lifecycle om interactieve en traditionele kanalen met elkaar in lijn te brengen. Er hoeft niet meer uitgelegd te worden waarom uw e-mailcampagne ook toegespitst moet worden op de customer lifecycle. De vraag is: hoe? Hieronder vindt u praktische tips om u op weg te helpen. Want een goede […]

Lees meer
07mrt

Mobiel loyaliteitsprogramma: hoe maakt u het succesvol?

4DMS

Bij het gros van de marketeers staat voor 2014 ongetwijfeld het opzetten van een mobiel loyaliteits- of spaarprogramma op het wensenlijstje. Of het integreren van mobiel in het reeds bestaande loyaliteitsprogramma. Dat is niet gek. Het besef voor het belang en voordeel van mobile loyalty lijkt flink te groeien. Zowel aan de zijde van de […]

Lees meer
16feb

Hoe trekt u de consument over de aankoopstreep?

4DMS

Sales promotions, ze zijn er in alle soorten en maten. In de afgelopen decennia hebben sales promotions hun effect meer dan bewezen. Maar in tijden van economische crisis, waarbij consuminderen een heuze trend is, neemt de concurrentie om de portemonnee van de consument toe. Dus hoe zorgt u ervoor dat u, en niet de concurrent, de […]

Lees meer
23jan
Wet Handhaving Consumentenbescherming

Wet Handhaving Consumentenbescherming

4DMS

De Nederlandse consument wordt goed beschermd. Dat weet u waarschijnlijk maar al te goed. Dit is lang niet overal in de wereld het geval. Consumers International (CI), de overkoepelende consumentenorganisatie, heeft in 2013 de status van consumentenrechten onderzocht. De resultaten zijn verbazingwekkend. Slechts de helft van de deelnemende landen besteedt voldoende aandacht aan de rechten van […]

Lees meer
02dec

De loyaliteit van de donateur

4DMS

De loyaliteit van de donateur vergroten is nog steeds één van uw grootste uitdagingen als fondsenwerver. Om dit te realiseren is een andere manier van werken noodzakelijk. Aandacht voor mensen en technologie vormen hierbij de spil. Tijdens onze kennissessie ‘De kracht van het overtreffen van verwachtingen’ legt Fons van Rooij uit waarom. Loyaliteit van de […]

Lees meer
20okt

Datakwaliteit: de sleutel tot kostenbesparing

4DMS

Steeds meer organisaties focussen zich op dialoog marketing. Hierbij wordt vaak gebruik gemaakt van verschillende kanalen die volledig met elkaar zijn geïntegreerd. Het succes van dialoog marketing staat of valt onder andere met de kwaliteit van data. Zonder kwalitatief goede data is succesvolle dialoog marketing niet mogelijk. Waarom datakwaliteit? De kleinste fout in de data […]

Lees meer
08apr

Direct marketing op maat door klantprofielen

4DMS

Iedereen is uniek. Niemand is een nummer en iedereen heeft diverse bijzondere kanten. Voor direct marketing op maat is dat een belangrijk gegeven. Segmentatie op basis van socio-demografische factoren, gedrag en lifestyle is niet meer voldoende. Tegenwoordig draait het om drijfveren en motieven, oftewel het ‘waarom’. Als u als marketeer of inkoper het antwoord op het ‘waarom’ weet […]

Lees meer